MONDAY MANTRA

MONDAY MANTRA

lila

Är du redo att följa din inre vägvisare och börja skapa samt leva dina drömmar? Jag upplever personligen en otroligt spännande energi om dagen och känner mig så inspirerad till att skapa och jobba med det jag älskar! Det är dags att göra mer av det som ger oss glädje, kraft och energi samt förverkliga fler drömmar! ♥ 
mondaymantra
Are you ready to follow your inner guidance and start to create and live the life of your dreams? I personally experience an incredibly exciting energy now days and feel so inspired to create and work with what I love! It’s time to do more of what gives us joy, strength and energy, and realize more dreams! ♥

INSPIRATION & MOTIVATION

BAD & TRÄNINGSMODE I NYA NR. AV HÄLSA & FITNESS

hälsaochfitness

Glad helg på er! Hoppas ni njuter av midsommarhelgen till max! Här kommer en liten sneak peak på jobbet jag gjorde för Hälsa & Fitness tillsammans med fotograften Linda Himsel och stylisten Sara Sethsson i Södra Frankrike. Tidningen finns ute i butik just nu!

Ha en fortsatt fin Söndag fina ni – här i Barcelona gassar solen och jag hoppas på en längre hike i bergen!
Kram!

hälsaochfitnessbadHappy weekend you all! Hope you’re enjoy some days off in the sun! Here’s a sneak peak of the photoshoot I did for Health & Fitness together with photographer Linda Himsel and stylist Sara Sethsson. The magazine is out in stores now!

Have a nice Sunday lovelies! 
Sx

INSPIRATION & MOTIVATION SMOOTHIES

10 BRA TIPS TILL GODA SMOOTHIES

DSC_0385 (1) 1. Använd dig av så färska och mogna ingredienser som möjligt. Skadade frukter och grönsaker som har börjat sjunga på sin sista visa blir inte bättre i en smoothie.

2. Försök att använda dig av frukter och grönsaker efter säsong och helst lokalt (ekologiskt) odlade. Det ger bättre smak samtidigt som man hjälper till att sponsra bonden som väljer att odla ekologiskt!

3. Tänk på att inte skära upp frukter och grönsaker för lång tid i förväg, då börjar de att torka/ruttna och blir mindre saftiga. En del vitaminer förstörs snabbt när de utsätts för luft/syre, så undvik att göra din smoothie samtidigt som du gör en massa annat. Då kan det lätt glömmas bort och bli mindre gott!

4. Smoothies smakar oftast som bäst när de serveras kalla, tycker jag. Om du inte vill mixa isen, kan du istället ställa in glaset i kylskåpet och det samma gäller med vattnet, mandelmjölken och kokosvattnet. Ta ut det det du ska använda från kylskåpet när du ska använda det, så att det inte står ute för länge.

5. När du ska tillsätta starka kryddor som t.ex. ingefära eller chili, så är det alltid bättre att ta för lite än för mycket. Blanda i halva den angivna mängden, smaka och tillsätt sedan mer vid behov.

6. Mixa hellre i omgångar än att fylla mixer helt full, för att sedan inte bli nöjd med resultatet. Ta smakprover med din sked och se vad du kan tillsätta mer av.

7. För att få smoothin jämt blandad kan du skära ingredienserna innan, till jämnstora bitar. De behöver inte vara fintärnade, men tillräckligt så att det inte fastnar i mixern. Om du nu inte har en super blender.

8. Om du vill ha extra sötma i smoothien kan du använda dig av t.ex. lite dadlar, rå honung, kokosstsocker eller söta frukter som banan. Undvik gärna hårt raffinerade produkter som vitt socker.

9. Använd dig av kokosvatten, mandelmjölk, hampamjölk, sesammjölk, rismjölk, chiamjölk för att prova något nytt.

10. Var inte rädd för att experimentera. Prova dig fram med olika bär och frukter. Det är alltid kul att testa sina smaklökar och prova något nytt! Njut av smootihes i alla färger och smaker!

Håll koll i Kategorin Smoothies, för att ta del av mina recept! Klicka här, (Klick!)


 

1. Use as fresh ingredients as possible. Damaged and very old fruits and vegetables does not taste better in a smoothie.

2. Try to use the fruits and vegetables in season and preferably locally (organically) grown. It tastes so much better and has more antioxidants and nutrients.

3. Be careful not to cut up fruits and vegetables a long time in advance, they will begin to dry out and become less juicy. Some vitamins are destroyed quickly when exposed to air / oxygen, so avoid making your smoothie while you do a lot of other things.

4. Smoothies usually taste better when served cold, (if you ask me). If you do not want to mix the ice, you can put your smoothies in the fridge and the same goes with the water, almond milk and coconut water. Take it out of the fridge when you’re going to put it in the blender.

5. When you are adding spices such as ginger and chilli, It’s always better to take a bit less than too much. Mix in half the quantity indicated, taste it, then add more if necessary.

6. Blend in batches rather than filling the mixer completely full. Take flavor samples with your spoon and see what you can add more of.

7. To get the smoothie evenly mixed, cut the ingredients in small pieces. If you have a really good blender thats not always necessary.

8. If you want extra sweetness in your smoothie so you can use a little bit of raw honey, organic coconut sugar, dates or sweet fruits like banana. Avoid refined sugars that contains almost 0 nutrients.

9. Use coconut water, almond milk, hemp milk, sesame milk, rice milk to blend with.

10. Don’t be afraid to experiment. Try out different berries and fruits. It’s always fun to challenge your taste buds! Enjoy smoothies in all colors and flavors and have fun!

You can find more of my Smoothies in the Smoothies Category – Click here (Click!)