Frida Mind Träning

MINDFUL MAJ – HÄNG MED! MITT HEALTHY LIVING!

Nu är maj här och jag hoppas på att värmen också kommit för att stanna, spanade in att det kan bli sköna 20 grader i veckan. Jag övar ju varje år på att bli bättre på vinter och kan ju inte skryta med att jag är så rackarns bra där även om det går framåt.  Något jag däremot är bra på är värme, vår, ljusa mornar, ljusa kvällar, en kaffe i solen. Nu är vi där, underbart.

Maj är också en månad då ALLT ska hända, många av oss har fulla agendor och det är aktiviteter på helger och kvällar. 

Logistik och att hitta tiden är inte alltid lätt men visst går det att optimera. Häng på oss på Healthyliving.se mot ett skönare liv. Vi tänker ge oss själva tre månader för att ta reda på vad som får oss att må bra på riktigt. Var med och inspireras av likasinnade och av experter, dela med dig av dina bästa tips och ge dig själv en boost för att må ännu bättre. En månad med mindfulness och meditation, en månad med grönare tallrik och en månad med rörelseutmaningar – Gå in på ”Mitt healthyliving” på fb så börjar vi.
 Den är öppen för dig som vill och vi blir glada om vi får träffa dig där. Med inspiration, pepp så ser vi om vi kan göra skillnad. 

Vi tänker att vi börjar med att just andas.
En stund varje dag.,
Du som är med i utmaningen har chans att vinna en plats på Cecilia Gustafssons Holistic Camp i Järvsö, yogamattor och en massa andra sköna saker längs vägen.

Gör såhär för att hänga med oss på ”Mindful maj”: 
1. Gå med i FB gruppen Mitt healthy living.
2. Ge dig själv en stunds mindfulness varje dag. Det räcker med några djupa andetag.
3. Dela med dig av vad som händer – på Mitt healthy living eller på Instagram med hashtagen #mitthealthyliving, så ökar du dina chanser att vinna och sprider samtidigt skön energi i sociala medier.
Maj blir en månad av mindfulness och meditation, flummigt, läskigt, humbug för den som inte är van. 
När jag började meditera var mitt lilla huvud som en popcorn maskin, det kliade på nästan, kände mig spänd i ryggen, hittade inget flow, att jag skulle uppleva att det ens skulle bli ett litet mellanrum mellan mina tankar kändes väldigt långt bort.
 Precis som med annan fysisk aktivitet så blir du bra på det du tränar och vi behöver såklart även träna vårat mind, uppfostra det lite;) och att låta vår hjärnan får återhämta, att frigöra den från den ständiga bruset. Det ger inte bara återhämtning det skapar ny kraft. Det är fantastiskt, så testa.
I helgen testade jag att bjuda in min lilla tjej i att bara andas, kan ju låta enkelt men ibland en större utmaning än man kan tro. Att stanna upp och reflektera – kraften bakom våra liv, hjärtat och vår andning. Andningen hjälper till att skapa stabilitet, rörlighet och mobilisera kraft. Andningen påverkar både yttre och inre tillstånd, dess rytm, riktning och djup påverkar vår energibalans. Den är med andra ord otroligt central för övergripande hälsa men också för att förbereda oss på att hantera stress, hantera kaos, trauma som är en del av livet. 
Det är inte alls ovanligt att vi väldigt ofta går vi på högvarv och ”stress andas”. Det gäller även våra fina barn.
Jag och Tindra gjorde en toppen övning jag skrivit om här.
Det gick riktigt bra och stunden tillsammans var så himla mysig.

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    minatraningstajts
    3 maj, 2016 at 08:03

    <3 <3 <3

  • Leave a Reply