Mind Training

Stilla med mig själv!

img_0980.jpg

Nu är det ju för länge sedan jag var här.

Jag har valt att inte skriva på ett tag för att lägga min uppmärksamhet på annat runt omkring mig.

 För mig är det ibland viktigt att skala av, landa, släppa press, krav och måsten som allt för ofta pokkar på min uppmärksamhet. Där jag ibland behöver välja, prioritera, känna efter vad som är viktigt.  Pausa och skapa utrymme. 

Jag har inte riktigt känt för att skriva när det blir under press eller där jag behöver och vill hålla uppmärksamheten på familj, fina Thomas och barnen. 

Då Kent nu är mer i Rumänien är Tindra hos oss mer. Det är helt underbart för mig såklart. Känner dock att det är viktigt att lyssna in henne, låta henne känns,lägga tid, förklara.

Visa stöd för Kent som tycker det är tufft att vara borta från vår skatt. Hur vi på bästa sätt tillsammans med Kent, Thomas och Tim skapar bästa förutsättningarna för de ramar vi har just nu, att vi skapa det så fint som möjligt. Att inte ta för givet och vårda alla relationer. Det känns så bra att göra det. Fokus på jobb har varit stor och där jag nu ibland bara behöver tiden till att bara andas. Sista tiden har varit intensiv på flera plan.

Känns bättre att skriva när tiden finns, inspirationen finns, när hjärtat är med, öppet, ärligt, där jag förhoppningsvis kan ge dig som läser bloggen något.  Jag blandar lite träning, recept, lite familjeliv och ibland en och annan reflektion. Om det ger mening ta det till dig, om inte så låt det bara passera. Jag är glad att du är här!

Det är inte mycket tid som behövs för att göra skillnad, en liten stund kanske bara några minuter, i stillhet, i tystnad med mig själv. Där jag vågar tänka, vågar känna. Att också reflektera över vad jag ställer för krav på mig själv, skulle jag ställa samma på någon annan? 

Hitta in i andetaget, de långa, de djupa, de tacksamma och accepterande andetaget. Att göra små Micro pauser från alla to do´s.  Det är frihet att våga se verkligheten som den är, som viden som sveper varmt, kärleksfullt, hårt och ibland bitande kallt. Som plötsligt vänder riktning för att sen bli stilla, lugn, harmonisk. Att inte förneka utan flöda med intresserat, utforskande, nyfiket blicka inåt och fråga :vad handlar det om?

Det gör att jag ser mer klart, förstår bättre, tar emot bättre. Att våga välja mig själv och genom det kunna ge mer till andra.

Vi kan ju göra det tillsammans i morgon, som en adventslucka 9. Utforska vad som händer om du låter dörren till stillhet öppnas.

  • Bestäm dig för att ge dig egentid i morgon om så bara 5 – 10 min. Just i det här så räknar vi inte träning utan stilla tid med dig själv. Ingen telefon, inga datorer.( ja, eller det kan ju vara precis det som är träningen)
  • Bestäm dig för att lyssna intresserat, på din kropp, ditt mind. Öppna dörren till dig själv och dina behov, till dina tankar, till dina känslor. Skapa utrymme för att bara vara. Våga vara helt ärlig. Stäng inte ute känslor som du kanske inte vill känna, då blir vi inte hela, visa att du ser dem också. Precis som vi skulle ignorera ett barn som vill ha din uppmärksamhet så slutar de inte för att vi ignorerar. Ge uppmärksamhet och utforska istället vad det handlar om. Om du hanterat det på ett sätt tidigare och det inte förändrats kanske det är dags att hantera det på ett annat sätt. Döm varken dig själv eller andra utan reflektera, nyfiket, utforskande. Var den du är, var ärlig mot dig själv. Sätt dina ramar och kanske du behöver tydliggöra dem för dig själv och andra. Det är i stillhet och tystnad som känslor kommer upp till ytan.
  • Boosta hela dig, inifrån och ut, välj att vara närvarande i det du gör i dag, bestäm dig för att vara mer närvarande en du var i går, kanske den här veckan eller tom mer närvarande än någonsin, utforska vad det ger.
  • Fortsätt bygg din dröm, fortsätt tro, prata varmt, respektfullt och kärleksfullt till dig själv. Ditt mind tror på det du säger så var snäll, ödmjuk. Ju varmare vi blir ju mer värme kan vi sprida.

 

Sov gott!

Kram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eating Mat/recept Training

VILKEN PEPDAY!!

img_0422.jpg

Undrar lite vart den här veckan tog vägen. Den var så snabb. Snabb men värdefull och med fint innehåll – det gillar vi. 

En toppenvecka på flera sätt. Planering som hållt ( inte alltid lätt i ett händelaesryrt jobb). Egenträning som varit bra. Yoga, yinyoga, somamove, styrka och backintervall löpning. 

Intervallpasset körde jag i går. Har tyvärr inte besökt löpbandet flitigt. Backintervaller med Lisa – alltså blä jobbigt var det men exakt vad jag behövde. 


Så här var upplägget:

4 * 90 sek, 30 sek vila, 3,5 graders lutning på bandet (4:46 min/km)

4 * 75 sek, 15 sek vila 4 graders lutning, (4:37 min/km)

4 * 60 sek, vila 30 sek, 4,5 graders lutning. (4:31 min/km)sista intervallen 4:25 tempo

Sen var Frida trött på ett skönt sätt. 

Många spännande möten har också bidragit till fin energi och i dag var det dags för PEPDAY! 

Ett samarbete vi har med Pepstop och Renée Voltaire. Som en liten egodag, där man får möjlighet att landa, njuta, vara i stunden, fylla på med energi både från träning och ren fin mat. Bra för både kropp och själ med andra ord:)

Jag och Hasse (vilket tema!)  höll i träningen på UCSP och Renée och Isabelle med team skapar matinspiration, ger tips, visar och bjuder på fantastisk mat. Renée är fantastiskt duktig och kan verkligen sin mat, både vad det gäller smak, form och stor kunskap gällande näring. Sunt, gott, näringstätt och med inspiration till att våga testa i köket. Göra det lätt i en stressig vardag. 

I korta drag såg dagen ut så här:

  • Yinyoga 
  • Frukost+ inspiration i peppköket
  • Core 
  • Energikick + inspiration i pepköket
  • Cardio + dusch, relax, 
  • Superlunch med mer tips och inspiration. 

Underbart gäng och en riktigt härlig dag! 







Tack för härligt teamwork Hasse, Julia, Renée, Isabelle och Gabbi. Tack ni som var med för närvaro, hårt slit, nyfikenhet och glädjespridning. 

Hoppas ni får en härlig kväll! 

Flås Styrketräning Training Träning

FREDAGSTRÄNINGEN NÄR DEN ÄR SOM VÄRST!

img_0158.jpg

Eftersom vi kom hem från Bukarest i måndags har den här veckan swichat förbi. Fullfart på jobbet och sen fullfart hemma och så var det tydligen fredag igen. Har ändå hunnit med mycket och kommer avsluta arbetsveckan med ett leende. Träffar flera fina tjejer med gravida fina magar i veckan, så kul att träna dem i väntan på små mirakel. 

I går blev träningen ett expresspass med en enda övning, finns på instagram. 

Ja men alltså vad hände idag? Hoppade in på väldigt kort varsel och var med på dagens Cross. 

Stänger på UCSP i kväll och tänkte att det inte skulle bli någon träning idag. En ombokning i min planering öppnade dock upp för ett fönster. Känner att jag vill springa upp för trappan igen när jag läser upplägget men höll mig ändå kvar. 

Oscar som höll i passet är inte bara Cirkusartist, PT och har ett stort hjärta han är tokig också. Jag är nöjd med den rekryteringen:)

Av hans armar att döma kan ni ju förstå att det här upplägget är godis för honom. 

Själv är jag inte riktigt där. Hur som överlevde vi alla, tvivlar dock på om armarna går att räta ut i morgon. 

Vill du totalt mosa armar och axlar så var så god: 


Farmers walk med 2 kettlebells

52 pushpress med 2 kettlebells, jag hade 10 kg. 

Armhävningar (52st) hela vägen ner till liggande släpp händerna och tryck upp igen. 

52 Thruaters med KB, höll mig kvar på 2 * 10 kg. Även i snatch (25 per arm) 

52 cal stal blev det för min del.. 

Härligt gäng och sjukt tungt!