Training

ENKELT RECEPT PÅ UNDERBART GOD MANDELMJÖLK!

img_2150.jpg

Sååå gott….hemmagjord mandelmjölk, det går verkligen inte att gemföra med köpt. 

Superenkelt och väldigt gott. 

Jag lägger mandlar i vatten över natten. Men minst 5 timmar behövs för att få bort  svårsmält enszym

  • 2,5 dl ekologiska mandlar
  • 1 liter vatten
  • Lite vaniljpulver
  • 1-2 medojo dadlar om du vill söta lite.

Skölj mandlarna väl med nytt vatten efter blötläggning.  

Mixa därefter allt, häll igenom nötpåse. (Hört att det går lika bra med en nylonstrumpa, har inte testat själv) Tryck ut mjölken. Behåll madelmixen som blir kvar. Perfekt till mandelbiffarna eller i brödet. 

Mums! 

Allt möjligt Beauty Eating Mind Training Träning

TANKAR OM 2017 OCH ÖVNING FÖR ATT BOOSTA GLÄDJESYSTEMET!

img_2174-1.jpg

Ja, så nu är jag klar med 2016 och redo att ta emot 2017 med varma händer. Jag var lite slow starter och behövde blicka tillbaks och reflektera först, men nu så.

Jag har inget specifikt superstort tufft träningsmål för året, men jag har många mål som tillsammans blir stort. Där fokus ligger på helhet.

Hälsa handlar inte bara om fysisk aktivitet och sund kost, det handlar lika mycket om sunda relationer, sunda värderingar, det handlar om attityd och inställning. Psykisk och fysisk hälsa hör i hop. Så mitt mål är att försöka skapa så bra tillstånd jag kan med allt vad det innebär. Kanske låter klyschigt men det är på riktigt mitt mål. 

Ge själen näring och plocka fram mina superkrafter på alla plan;). Allt börjar ju med oss själva. Har jag själv ett bra tillstånd har jag en tjockare sköld och en betydligt bättre förberedelse för utmaningar under året och livet i stort. Har jag ett bra tillstånd är det lättare att sortera och filtrera vad saker och ting verkligen handlar om. Ju mer välmående jag är desto mer kan jag ocskå ge till andra. Ducka för skitsnack och hjälpa hjärnan i rätt riktning.

Jag kommer fortsätta jobba hårt för att fortsätta ha en fin arbetsplats med välmående medarbetare, har jag det vet jag att våra medlemmar får det bästa av oss på UCSP. Jag vill vårda vänskapsrelationer, där vi ömsesidigt känner värme, närhet och respekt. Sätta livsmål och vårda min och Thomas relation. 

Jobba på närvaro med barnen och ibland få egen tid med ett barn i taget. Fortsätta vårda och ta hand om relationen med min exman som också är Tindras fina pappa. Stanna upp och inte jaga efter mer utan se värdet i det jag har, vad vi har som familj. Jag tänker inte sluta drömma absolut inte, Thomas och jag har massvis med drömmar,  däremot finns de rikaste skatterna redan finns vid min sida, små och stora guldkorn i vardagen som jag inte vill missa. Som ibland när jag åker tidigt hemifrån stå och titta en liten stund på Thomas när han sover, på Tim och på Tindra, där de ligger så galet fina och tar med den känslan när jag knallar iväg, för mig ger det mening. Det är hyfsat söta när det är vakna också faktiskt;)

För att jag ska må så bra som möjligt har jag många verktyg, balanserad ren kost, andning, utbildningen i kommunikologi (ett kunskapsområde inom förändring och utvecklingsprocesser), yogan, meditation där jag ska planera för ännu mer tid, neuromotoriskträning och annan fysisk aktivitet och så massvis med kärlek förstås, välmående relation där vi värdesätter kommunikation, där vi visar respekt och är lyhörda för varandras tankar känslor och behov. Där vi har en drivkraft att vilja utveckla oss till våra bästa jag. 

Mitt mål är att både vara rörlig, stark och så lite snabb;). Jag eftersträvar en smidig kropp som ler.

Jag har anmält mig till några lopp, vissa utmanande långa för mig (halvmara). Där målet är att genomföra med en skön känsla och med en hel funktionell kropp där målet också är att vara glad för min prestation….och funktion.

God sömn..haha största utmaningen med små barn. Tim börjar bli större och fyller 4 år i sommar, så det kommer bli bättre och är över lag redan bra. Köpa en ny cykel (som blev stulen) för att kunna cykla till jobbet, ovärderlig egentid i frisk luft.

Vet att det är en tid nu när det är nystart på varenda löpsedel. Det jag skulle vilja inspirera till är att verkligen stanna upp och tänka efter, klart du ska sätta mål (om du vill). Mål är fantastiskt när de sätts på rätt sätt. Se bara till att målen du sätter är något som du verkligen vill, inte för att det förväntas eller för att du borde. Hur kommer du att känna om du uppnår målet?

Se till att vara ärlig och sann mot dig själv. Hur vill du vara som person? mot dig själv, mot andra, vad vill du ge? Och framförallt vilket tillstånd vill du ha, kommer du nå dit om du når ditt mål?

Om du följer med mig här är min ambition såklart att inspirera dig i vardagen i stort och smått till ett hälsosamt liv. En blandning av vardag med jobb, barn, träningstips och matinspiration.

Har du önskemål så är du varmt välkommen att skriva till mig.

Tänkte börja med att så här i januari fortsätta boosta rätt saker.

BOOSTA GLÄDJESYSTEMET!

Vill du boosta positiva känslor och träna din hjärna att tänka positivt, hur trivialt den än kan låta så är det här ett fantastiskt verktyg. Du har säkerligen hört och kanske gjort det förr men gör det igen.

En glad och tacksamhetslista, det gör att du behöver notera, tänka efter, reflektera och det ger en boost för glädjesystemet. Låter det larvigt, vad har du att förlora, testa ändå du har massor att vinna.

  • Skriv tre saker varje kväll. (inte fler, håll dg till tre)
  • Det kan vara stort och smått, tex din familj, att du är frisk, din nybryggda kaffe, din morgonträning, att du hann med bussen, golfslaget på hål nr 7 osv
  • Det är viktigt att du skriver nya saker varje dag
  • skriv gärna en liten förklaring under varje punkt, varför gav det mening? det ger oftast en lite djupare reflektion.

Tack för att du hälsar på mig här.

Nu skapar vi ett riktigt bra år!

Kram

Frida

 

 

 

 

Allt möjligt Eating Training

BLOW OUT OCH AXPLOCK AV ÅRET I BILDER!

img_1995.jpg

2017 är här, jag välkomnar det så.

Det har blivit en tradition, att vi på nyårsafton blåser ut året i en hejdundrande Cardio på UCSP. Vi är vanligtvis små grupper på teamtrainingen. Vårt koncept är att kunna ge individanpassad vägledning även på våra klasser för att du ska optimera dina träningsresultat och ditt välbefinnande.

På  årets nyårs blow out körde vi med 16 personer i stället för max 8. Varmt, svettigt och urhärligt. Blev så sugen på att vara med själv men fick andas in alla härliga endorfiner som simmade omkring ändå och coacha det fullt fokuserade teamet. Tim och Tindra var med så Thomas kunde vara med på passet.

På kvällen hade vi en härlig middag med våra vänner Anneli och Johan samt deras fina tjejer Lea och Mollie.



Jag gjorde en fisk och Skaldjurssoppa med torskrygg, lax och hummer till varmrätt. Klassisk löjromstoast till förrätt. Thomas bakade små kladdkakebakelser till efterrätt.

Väldigt trevligt och det var länge sen jag skrattade så mycket. Vi drack lite god champagne och spelade med vilda gester in på det nya året, sjukt roligt.

Hoppade över fyrverkerier med tanke på djuren. Det räckte och blev över ändå. Full fart på himlen.

Jag tänkte först skriva lite om 2017, vad jag önskar göra av det här året. Sen kände jag att jag vill minnas lite först, en liten tillbaka blick på härliga minnen från 2016. Minnen som jag vill bevara. När jag började reflektera och gå igenom året som just passerat känner jag att det finns så mycket fint. Så mycket att vara tacksam för. Små guldkorn och större. Det får bli ett litet axplock av året, titta om du vill annars gör något annat så välkomnar jag dig tillbaks i morgon;)

Tack 2016!

Våran sköna roadtripp med barnen till bl.a.  St Jörgen resort i Göteborg.

IMG_8503 IMG_8417

Vår healthyliving dag i februari med alla urhärliga bloggkollegor. Tacksam att vara en del av det gänget.

IMG_6961

Vår magiska resa till Teneriffa…

IMG_9420 IMG_9184 IMG_9575


Supermysig midsommar hos Jocke och Louise.

IMG_2688

Härliga träningsnätverket med Schibsted och inbjudna marknadschefer. Så kul!

IMG_2530


Små vardagsdejter med Thomas

Helgfrukost mys


Womens Health halvmara och Göteborgsvarvet. Fina löpkompisar på bilden Amira och Sofie. Det är egentligen för långt för mig. Gjorde mina bästa tider men framförallt med en så skön känsla.


Häng med favvotjejerna


Vår tripp till Bukarest där vi hälsade på Kent. Fantastiskt att vi kan vara en ”förlängd” familj och umgås allihop.


 

Egentid hos världens bästa Tessan på Spa By Us. 


Emma och Pierres fina bröllop.



Barnens födelsedagar


Bus med familjen


Underbara dagar på Gotland

Vardagarna med min underbara personal.


Vardagar med våra fina medlemmar


Utbildning i kommunikologi


Mitt ovärdeliga verktyg – yoga


Sköna dagar med trädgårdsträning.


Små stunder som ger så mycket mening


Så fyllde jag visst 40 år också. Så glad att jag fick ihop en fest med kära vänner💚 skrattar fortfarande åt naken kalendern jag fick av personalen. Galningar!



Mina finaste…för allt vad de är. Älskar min familj så!


Så glad att jag och min familj är friska och den kärlek jag får från dem, för att min axel efter cykelolycka är så bra som den är, för mina vänner som stått kvar vid min sida ett år till, för medlemmarna på UCSP, för min personal som är fantastisk, för alla möten med människor som ger så mycket mening, för utbildningarna jag gått där så duktiga människor delar med av sin kompetens, för egen utveckling.

I morgon bloggar jag upp löpintervallerna från häromdagen som jag fått några frågor kring. Därefter lite tankar om 2017.

Kram