Träning

Varför springer du?

I soffan efter en heldag med whhm, lika slut som om jag skulle ha sprungit efter pepp, hejade och underbara möten.

Men också såååå glad: tar med mig alla leenden, alla high five, all kämparglöd… jag har aldrig varit stoltare att vara kvinna! Tack!

Igår berättade vår löpcoach Sanna Hed vad hon säger till sig själv när hon är så trött att hon undrar varför hon alls springer…

Jag ser mig själv springa och mötas av några som skriker HEJA MAMMA och sedan efter kommer barn som skriker HEJA MORMOR… det är många år till dess men att springa gör mig så frisk att det är möjligt. Därför springer jag”.

jag älskar den målbilden så pass att jag började gråta när jag såg ett barn springa och heja på sin mamma idag…

varför springer du?

Foto: Christoffer Lind som fotade och taggade denna fiiina bild från dagens #whhm TACK!!!

Familj Träning

Bounce – lekplats för alla åldrar!

I eftermiddag påsklovshoppar vi på Bounce. Första gången för mig här. Är sååå less på att jag är förkyld och inte kan hoppa. Min pigga lillasyster har dock kört järnet med Knut i en timme. Studsmattor, parkourpark, hinderbana.

Betyg 1-5:

Knut 7 år: 5. För att det är jättekul helt enkelt.

Annika 30 år: 4, hade velat ha en Klättervägg och romerska ringar också. Mycket ytor, ingen kö, bra studs i mattorna och rolig hinderbana!

Träning

Gratis-klass! Kom och kör soma move på fredag!

På fredag kl 12.15 och kl 17.15 kör jag lunch/aw-soma move vid sjöhistoriska. Efter klassen (30 min) lär Sanna Hed oss alla hur vi ska lägga upp en loppdag – och inte minst: lördagens loppdag när whhm går av stapeln.

Du som ska springa: passa på att hämta nummerlappen och få ett skönt uppmjukande pass som gör kroppen redo för lopp.

Du som inte ska springa – kom ändå! Gräsmattan är stooooor och vi som ska springa vill ha ditt pepp!

ingen anmälan. Bara dyk upp :)

kram Erika