Mat Recept

Grönkål och granatäpple

DSC06190

DSC06187DSC06188

Jag tycker att det blir så otroligt gott att toppa maten med granatäpple! Det fint för ögat och så smakar det väldigt bra. Det blir lite extra syrligt. Å kombinationen med stekt grönkål är sjukt bra!

Motivation Träning

Harmoni

DSC06254

Vill bara ge mig ut och springa igen nu när jag ser de här bilderna! Jag hade packat träningsväskan igår och var påväg till gymmet, när jag bara kände att jag verkligen inte hade någon lust eller motivation alls till det. Då var det bara att vända hem igen. I vanliga fall hade jag gått dit ändå, eftersom jag vet att det alltid blir kul när jag väl är där. Men just igår så kände jag bara att jag behövde fy luft och ny energi. Så istället bytte jag om till varma löparkläder och gav mig ut i snön. Det var helt underbart att få komma ut! Jag hade ingen aning om vart jag skulle gå/springa, ingen plan, utan jag körde bara på känsla. Längs vattnet, på stigar inne skogen och över snön. Jag hade ingen koll på varken distans, fart eller tid och det var så fantastiskt skönt. Å framförallt välbehövligt för både kropp och huvud.
DSC06232 DSC06249 DSC06248 DSC06272 DSC06274 DSC06295 DSC06294

Eating Mat

Morgonstund

DSC06193

DSC06194 DSC06192

God morgon alla glada! Hur mår ni? Jag mår toppen, jag har precis ätit frukost och nu sitter jag och jobbar här framför datorn. Jag kom i säng lite sent igår (för mycket Suits på kvällarna hehe) så jag var lite seg imorse. Men den här dagen kommer bli ganska lugn så det är bra. Jag ska bara jobba, träna och äta. Typ. Dagens frukost blev, som ni ser avokadomacka, med ägg. Till det gjorde jag kaffe med skummad havremjölk och kokosolja. SÅ gott!

Ha en grym dag nu!

Training Träning

Hej mjölksyra

DSC06130

Idag var det dags att panga på benen riktigt ordentligt! Å det kan man verkligen säga att jag gjorde. Jag laddade upp med en extra stor frukost och sedan var det bara att bege sig till USM. Box Squat och Bulgarien split squat var två av övningarna som stod på schemat. Jag har känt mig väldigt stark de senaste gångerna jag har kört dem, vilket alltid gör det lite extra kul. Inte riktigt samma känsla idag dock, men så är det ibland. Jag körde 3 set med lite lättare vikt och sedan blev det 6 set, med en vikt som verkligen var på gränsen. Men det gick an. Jag gillar egentligen inte att köra böj utan att ha ”pass”, men det är en bra träning att inte ha det. Inte minst för psyket också. jag funderade nästan på att köra med midjebälte idag också, men struntade i det. Ska man bli stark i bålen också så finns det inga genvägar :). Trots lite sega ben så blev det ett riktigt bra pass.

Efter benpasset så hängde jag på och körde Sofies lunchklass ”Xplosion”. Det är 20-25 min med en jäkla massa hopp, flås och mjölksyra (kortfattat hehe). Sjukt kul men jobbigt. Det ingår egentligen inte i mitt upplägg att köra den typen av träning nu, men ibland är det okej att bryta mönstret lite :)

DSC06107 DSC06100 DSC06101 DSC06110

Träning

Press och drag på schemat

DSC06041

Jag kör oftast alltid ben på måndagar, men då jag fortfarande har träningsvärk i sätet så fick jag ändra om lite idag! I det här upplägget, (som jag kör fram tills i januari), så kombinerar jag press och drag-övningar i samma pass. Jag gillar att köra överkropp på det sättet. Mina pullups kändes dock sjukt tunga idag så jag fick verkligen kämpa mig igenom den första delen av passet. Phu. Fokus ligger framförallt på tunga vikter och lite längre vila i det här upplägget.

Passet:
6×6 set pullups (5 kg viktbälte)
6×6 set floor press + superset med rodd i TRX 10 reps.

Avslutade även med lite hantelpressar på snedbänk (för skojs skull)

DSC06046 DSC06047