Okategoriserade

Hej Stockholm!

Hej alla underbara vänner! Hoppas att ni mår bra :) Själv har jag haft en superhärlig helg med familjen på landet och nu är jag tillbaka hemma i Stockholm, i nästan tre veckor!!! Det känns SÅ kul och jag ser fram emot att hitta tillbaka till mina rutiner här. Det var även en speciell känsla att vara tillbaka på Barrys Stockholm imorse också. Jag har verkligen saknat både medlemmarna och alla kollegor. Det var jag som höll i morgonpassen imorse och det var väldigt kul att få träffa alla igen.  Nu har jag precis ätit lite sen lunch och ska snart tillbaka till jobbet för att leda kvällspassen.

Lite bilder från i helgen; Vi har ätit, varit nere vid havet, tränat och bara tagit det lugnt. Helt underbart :)

Training

20 minuter är bättre än ingen träning alls

Hej alla underbara! Hoppas att ni mår bra och att helgen har startat på bästa sätt. Själv har jag jobbat på Barrys hela dagen och har nu äntligen kommit hem och lagt mig på soffan. SÅ skönt! Jag hade tänkt träna innan jobbet idag, men så blev det tyvärr inte (jag var alldeles för seg för att gå upp ur sängen imorse;). Däremot så fick jag till ett snabbt pass när jag slutade för dagen istället. Jag kände inte för att lyfta tungt idag, så jag fokuserade istället på att köra lite fler repetitioner och med lättare vikter. Som jag alltid tjatar om så behöver det inte vara speciellt komplicerat att få till ett träningspass, oavsett tillgång till gym, vikter eller i brist på tid.

Dagens pass:
Jag körde en ben/rumpa-del och sedan en överkroppsdel. Den första delen så körde jag med en kettlebell på 20kg och det räckte gott och väl. Passet funkar dock lika bra att köra helt utan vikter.

Del 1: 3 varv med 1 minut vila mellan varje.

    • Goblet squat 20 reps
    • Sumoböj 20 reps (stå bredare än vanlig knäböj)
    • Utfall bak alt 10/ben
    • Hip Thrust 20 reps
    • Hip Thrust 20 reps i toppläget (pulsa)
    • Knäböjshopp 10 rep

  • Del 2: Jag körde 3 varv med 1 minut vila mellan varje. Jag körde den här delen utan vikt. 
  • 1. Armhävningar 10 reps
  • 2. Klättrande planka 10 reps
  • 3. Dips från en bänk 20 reps
  • 4. Sit ups 20 reps
  • 5. Altinerande fällkniv 20 reps (10/ben)

Testa vettja :)

KRAM på er!

Träning

Morgonstund

Jag måste erkänna att jag inte är något stort fan av att springa tidigt på morgonen. Jag får nästan lite ångest av att bara tänka på att göra det. Jag vet egentligen inte varför det är så. Det kanske hänger ihop med att jag fortfarande har svårt att inte förknippa löpningen med något som är jobbigt och som ska gå fort, även om jag vet att det inte behöver vara så. Det har dock blivit bättre de senaste åren och jag har givetvis haft många löppass som inte är baserade på varken tid eller prestation. De senaste dagarna så har jag till min stora förvåning kört morgonlöpning VARJE morgon (say what!?). Å inte nog med det så har jag faktiskt tyckt att det har varit helt underbart. Det klart att jag har varit lite (läs ganska mycket) gnällig innan och min morgontrötta kropp hade kanske hellre tagit en lugn promenad. MEN när jag väl kom igång och när vi väl var klara så var det värt varje sekund.

Att springa i det här MAGISKA miljön och med bra sällskap var såklart också en bidragande faktor till att att jag tyckte att det var så härligt. Jag kommer nog inte ge mig ut på lika många rundor nu när jag är tillbaka i Oslo, men jag är definitivt mer sugen på att göra det nu.

Alla ni som har lite ångest för just löpning, ge det en chans! Börja lugnt och kör i ett tempo som du klarar av. Lämna klockan hemma och spring på känsla och lust. Det kommer jag att göra framöver också.

KRAM PÅ ER!!!

Training

Hej minisemester

Nu har jag precis jobbat min sista timme för den här veckan och det känns SÅ skönt!! Jag ska åka ner till Landskrona i några dagar, för att hänga med världens bästa människa. Jag har verkligen räknat ner timmarna de här senaste dagarna och nu äntligen är det dags att åka. Vi har inte planerat något speciellt när vi är där, utan vi kommer mest ta dagarna som de är.  Vi ska möjligtvis åka in till Köpenhamn någon dag om vi känner för det, annars kommer vi mest sola, bada, träna och äta god mat. Min typ av semester med andra ord :)

Hoppas att ni mår bra och att ni hinner stanna upp och njuta av nuet. Det gör jag!

 

PUSS

Training

1 år på BARRYS

Idag är det 1 år sedan jag skrev på mitt kontrakt med Barrys Stockholm. Å vilken resa det har varit sedan dess! Ett år har gått så otroligt fort och jag är fortfarande SÅ glad att jag valde att hoppa på det tåget. Mitt första år på Barrys har öppnat upp många dörrar och det har även gett mig vänner för livet. Att vara med att starta igång den nya studion i Stockholm var till en början allt annat än lätt. Det har varit mycket frustration, tårar och stress, MEN framförallt så mycket glädje, kärlek och gemenskap. Jag har utvecklats otroligt mycket som person under det här året och jag har verkligen lärt mig att det mesta i livet handlar om att faktiskt våga testa och kasta sig ut. Nu har jag jobbat på Barrys här i Olso sedan i Maj månad, vilket har varit superkul och utvecklade. Jag ser dock fram emot att komma tillbaka till hemmaplan på Barrys i Stockholm i höst igen.

Jag får ofta en del frågor och funderingar från er när det gäller Barrys, så jag ska försöka svara på några av dem i det här inlägget:

FRÅGA: Är verkligen sugen på att testa ett pass på Barry’s. Har ni alla olika inriktningar på passen?
SVAR: Va kul att du vill testa! Alla pass ser faktiskt totalt olika ut, då det är vi tränare som lägger upp dem själva. Vi gillar olika typ av övningar och har olika typ av tänkt kring träningen. Vi styr även vår egen musik på alla klasser, så det gör också en ganska stor skillnad. Det som däremot är gemensamt för alla pass, är att vi kör samma muskelgrupper på samma dagar varje vecka. Det är till exempel alltid ben/rumpa på tisdagar och alltid Full Body fre-sön. Men med det sagt så hart vi 10 pass om dagen och med olika tränare, vilket gör att inget benpass liknar det andra tex. Vi skriver också helt nya upplägg inför varje klass så det gör träningen väldigt varierande. Med andra ord så ser inget pass likadant ut.

FRÅGA: Berätta mer! Hur ser ett pass ut? Deltar ledarna själva i passet? Såg bilden med smoothies, inga med veganskt proteinpulver?
SVAR: Passen ser som sagt olika ut, men själva konceptet är alltid löpning kombinerat med styrketräning. Jag kör oftast 3 rundor på bandet och tre rundor på golvet. Alltså att man kör till exempel 10 minuter på bandet innan man byter ner och kör 10 minuter på golvet. Löpningen består av korta och snabba intervaller, men väldigt varierande med olika lutning på bandet och olika fart. När det kommer till själva styrketräningen på golvet, så baserar jag alltid passet på tunga basövningar. Jag lägger upp passen som jag själv skulle vilja träna. Det är alltså inga komplicerade rörelser, utan enkelt, tungt och med fokus på teknik. Som svar på din andra fråga så har vi veganska alternativ på alla smoothies.

FRÅGA: Hej Elin! Jag hade tyckt det var SÅ kul att testa ett pass hos Er på Barry’s Bootcamp. Är det möjligt att köra en gång eller behövs medlemskap? Kan man se mer information om klasser, instruktörer etc på er hemsida efter den 1 sep? Så otroligt tacksam för svar!
SVAR: Det är klart att du ska testa! Vi har inga medlemskap eller bindningstider alls, utan du köper endast ”klipp”. Det finns exempelvis paket med 100, 50, 10-klipp osv. Det blir såklart billigare ju fler du köper. Du kan även köpa engångsklipp direkt på plats. När det gäller information kring klasser, schema, instruktörer etc så är det lättast att läsa om det på hemsidan. HÄR

FRÅGA: Kommer det bara vara öppet for medlemmar eller går det lösa engångsträning?
SVAR: Det kommer alltid att vara öppet för alla och du kan bokstavligt talat gå in genom dörren, köpa ett klipp och sedan gå direkt in och träna (i mån av plats givetvis).

FRÅGA: Det känns som att man måste vara väldigt vältränad för att kunna köra på Barrys. Hur fungerar det att köra där om man inte är i toppform? Skulle du rekommendera det för någon som vill komma igång med träningen?
SVAR: ABSOLUT inte skulle jag säga. Jag skulle rekommendera Barrys för alla. Inte bara för att jag jobbar där, utan för att träningen och själva passen verkligen är uppbyggda så du kan köra på din egen nivå. Du kan anpassa fart osv på löpbandet och du kan alltid anpassa dina vikter på golvet. När man väl är inne i rummet, så tänker man inte på vad som händer runtomkring, alltså vad alla andra gör. Du väljer ju själv hur hårt du vill pressa dig själv och ingen annan deltagare kommer lägga någon fokus på din prestation.

Hoppas att vi ses på Barrys Stockholm i höst!!! KRAM på er!