HEALTHY TRAINING Veckans träningslista

Veckans träningslista – V. 15

VECKANS PASS

Lördag. Megaformer-klass 50 min på The Place Stockholm

Söndag. FM: 55 min crosstrainer progressivt + rörlighet/rehab. EM: 60 min crosstrainer inkl. intervaller + Löpning 5×3 min

Måndag. FM: Löpning på Alter G-band. EM: 30 min crosstrainer + rörlighet/rehab

Tisdag. FM: 50 min löpning på Alter G-band. EM: Behandling och träning hos Ruud på PHYX. 25 min crosstrainer + Löpning 3×5 min

Onsdag. FM: 60 min crosstrainer inkl. intervaller. EM: 30 min crosstrainer

Torsdag. FM: 50 min löpning på Alter G-band. Lunch: Löpning 2 km med företag. EM: Megaformer-klass 50 min på The Place Stockholm

Fredag. FM: Löpning med PT-kunder 4 km. EM: 50 min löpning på Alter G-band + rörlighet/rehab

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS

Pär på löpningen.

Pärs kusin Fredrik på Crosstrainern.

Syrran, Helen och Ida på Megaformern.

VECKANS BÄSTA TRÄNING

Coachpassen som jag har haft utomhus den här veckan. Jag har inte sprungit så långt själv i samband med dessa, men nu för tiden är det en prestation i sig att bara ta sig någon km hit eller dit löpandes, så det får ändå räknas som träning.

VECKANS TRÄNINGSPODD

Maratonpodden måste jag ju bara säga! Petra har precis släppt avsnittet med mig! Jag har inte ”vågat” lyssna själv än, men jag hoppas att du som lyssnar gillar det 🙂

VECKANS MOTGÅNG

Haha, det här borde inte komma från en person som ska inspirera till träning… men faktum är att min värsta motgång den här veckan är baksmällan som jag upplevde i lördags.

VECKANS REFLEKTION

Att jag kan börja kalla min rehab-träning för prehab-träning för jag har inte ont längre och dessutom säger kiropraktor Ruud att min kropp är starkare än någonsin!!!

VECKANS HELL YEAH

Att det äntligen har blivit dags att plocka fram löparglajorna! I veckan har jag varit på Sunpocket och jag lämnade deras fina showroom med ett par sprillans nya fina vita löparsolglasögon!

VECKANS EXTRA

Att jag har varit och klippt- och slingat håret idag. Det är härligt att få känna sig lite vårfin.

VECKANS BÄSTA MÅLTIDER

Onsdagsfrukosten som jag åt hemma framför datorn. En skål med kvarg, sojayoghurt, banan och granola. En kopp te. Bubbelvatten. Surdegsbröd med 1/2 avokado, chiliflakes, bregott med havssalt och sallad.

Bakis-lunchen med Elisabet på Nybrogatan 38 i lördags.

En middag som jag slängde ihop på 10 min; varmrökt lax, sparrisbroccoli, ägg, avokado, tomater, rostade & salta mandlar och en massa annat gott!

HELGTRÄNING JAG SER FRAM EMOT

Söndagens löpning på 30 min!

ANNAT JAG SER FRAM EMOT I HELGEN

Mysa hemma med min kära familj!

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Ida @im_healthyenergy
    15 april, 2018 at 16:22

    Älskar din ”Veckans lista”! Återigen stort tack för passet i torsdags, riktigt kul att få hamna på bild här också 🙂 Hoppas att vi ses snart igen, hör av dig om du har vägarna förbi Göteborg. Kram Ida

    • Reply
      Charlotte Karlsson
      17 april, 2018 at 21:25

      Superkul att vi fick ihop det!!! Jag lovar att höra av mig om jag har vägarna förbi Göteborg! Kramar

  • Reply
    El
    14 april, 2018 at 16:33

    hej! vilken puls kör du när du kör ett distanspass på crosstrainern? Är du lika trött på ett sådant pass som ett vanligt löpande distanspass? Vad tycker du är största skillnaden mellan crosstrainer och löpning? Får du bra effekt på löpningen när du kör crosstrainer? Vad tycker du om intervallträning på crossen?

    • Reply
      Charlotte Karlsson
      17 april, 2018 at 21:28

      Hej Elin! Jag har ingen koll på min puls så tyvärr kan jag inte svara på det. Jag är betydligt tröttare efter ett pass på crosstrainern än ett löp-distanspass. Både löpning och crosstrainer är bra för konditionen men för att bli bra på löpning måste man springa! Jag känner verkligen att crosstrainern ger bra effekt på löpningen. Intervallträning på crosstrainern är grymt!!!

    Leave a Reply