HEALTHY TRAINING Löpning

Första långpasset!

Crosstrainer-passen blir färre och färre samtidigt som löpningen tilltar! Det är en fantastisk känsla. Dagligen påminner jag mig själv om att njuta över att jag kan röra mig obehindrat. Tänk bara för några månader sedan när jag inte kunde gå utan kryckor. Jag älskar motgångar (i efterhand) då det får en att uppskatta det man annars tar för givet i livet!


Innan jag blev skadad sprang jag i princip varje dag och jag ogillade mina löpvilodagar. Idag är jag glad att jag kan springa varannan eller var tredje dag – för oftare än så blir det inte.

I lördags sprang jag ett riktigt härligt pass tillsammans med Pär. Vi begav oss ut direkt efter att jag kommit hem från gymmet där jag kört 80 min crosstrainer. Jag gjorde ett snabbt ombyte till löparkläder samtidigt som jag tryckte i mig en croissant och tog några klunkar Vitamin Well. Målet med löpningen var 70 min. Det blev en superhärlig runda helt på känsla på Lidingö. Underbart trots att benen kändes lite sega efter crosstrainer-passet.



Söndagar brukar annars vara dagen för långpass men i och med att jag sprang i lördags fick jag inte springa igår. Istället blev det en underbar långpromenad tillsammans med världens bästa syster på Lidingö med lunchstopp på Långängens Gård.




På eftermiddagen tvingade jag mig till gymmet för ett crosstrainer-pass som skulle vara 90 min men som bara blev 65 min p.g.a. motivationsbrist. Jag kände mig värdelös men bättre än inget.


Glad Valborg!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply