Event Löpning

Förberedelser inför Women’s Health Halvmarathon Duo

womens health halvmarathon

Bild från Women’s Health när vi körde backträning på ett event i våras.

På lördag är det dags för Women’s Health Halvmarathon. I år springer jag Duo-klassen där jag delar de 21,1 km med min vän Emma i en stafett.

Precis som förra året och inför andra lopp, tar jag det lugnt veckan före så att kroppen är pigg och fräsch utan träningsvärk på loppdagen. Sedan i påsk har jag känt av en förkylning så vilan har varit extra viktig, håller tummarna för att jag känner mig helt hundra imorgon. Jag har inte kört så mycket långpass nu i vår, men känner mig ändå lugn eftersom Tunnelrun för ett par veckor sedan gick så pass bra.

På loppdagen går jag upp i god tid så att jag hinner äta frukost minst tre timmar före starten. Samma frukost som alltid. Magen brukar inte gilla att testa nya grejer inför lopp. Kvällen innan ställer jag fram mina väl insprungna skor och löparkläder som jag vet sitter skönt. Jag kommer åka ut till Djurgården i god tid för att hinna hämta nummerlapparna och stafettbältet, värma upp lite och nervöskissa.

Ser fram emot starten när vi är tusentals som springer iväg samtidigt. Och målgången såklart, de bästa bitarna 😉  Återkommer med en race rapport!

Vilka mer ska springa på lördag? Hur känner ni inför loppet?
Om du hämtar din nummerlapp imorgon så passa på att tajma in Erikas gratispass Some Move och löparcoach Sanna Hed som ger tips inför loppet. Här kan du läsa mer.

Kram

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply