Hållbar livsstil Mat Moa

Middagstips: Proteinrik pasta med snabb tonfisksås

En tonfiskpasta går snabbt och lätt att svänga ihop. Med bönpasta som bas blir det en god och mättande middag proppfull med bra proteiner!

(1 port) Rör ihop en burk tonfisk, 1 pressad vitlöksklyfta, finhackad purjolök, créme fraische, flingsalt, nymalen svartpeppar och torkad chili efter smak. Koka upp (eller ät som den är, jättegott på mackor!).

Koka upp bönpasta. Den här är tunn som spagetti och gjord på edamebönor. Den behöver bara koka ett par minuter.

Redo att ätas, mindre än 10 minuter senare! Jag åt min tonfiskpasta med sockerärtor och basilika. Vid sidan av en sallad med paprika, mozzarella och tomat för att få lite mer färg.

Fler recept

Bönpasta är även supergott med hemmagjord pesto och parmesan.

Eller med paprikaröra, chevré, stekta champinjoner och örter!

Kram, Moa

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Ella Quist
    30 november, 2016 at 07:09

    Jag tycker nästan bönpasta är godare än vanlig, den smakar mer vilket jag gillar! Har inte provat med tonfisksås, får jag se till att göra!

  • Reply
    Moa Quist
    28 november, 2016 at 17:20

    Hoppas ni gillar det båda två! 😉

  • Reply
    Paulina Gunnardo
    24 november, 2016 at 21:12

    Å, det där ska jag testa hemma! Vi älskar pasta men jag behöver få i framförallt lillskruttan lite annat till. Tonfisk kan kanske gå ner 🙂

  • Leave a Reply