Monthly Archives

mars 2016

Event Löpning Moa

Löparträff med Barre Move

Igår kväll höll Women’s Health en löparträff med fokus på kvinnors hälsa på Nordic Wellness Lindhagen. Bra start på helgen! Här berättar jag och Mia om vår satsning inför loppet som Team Women’s Health. Jenny Sunding lärde oss mer om att hitta rätt löparskor (och ta hand om dem) och Bröstcancerfonden uppmuntrade oss att införa en ny klämdag – en dag i månaden för att hålla koll på brösten. Du kan stödja bröstcancerforskningen genom att lägga till 50 kr till din anmälan och få en rosa startlapp på loppet. Women’s Health skickar ut mer info nästa vecka!

På eventet höll Åsa Fornander ett pass i Barre Move, en balettinspirerad funktionell träningform som Åsa varit med och grundat. 

Efteråt fick alla en goodiebag med massa bra grejer som Omega3 med magnesium, läppcerat, kokosvatten och kroppsolja från Weleda. Nästa event inför loppet är den 12 april, då blir det provspringning av banan och taktiksnack. Missa inte det! 

Idag morgonen efter var det dags för mitt längst långpass hittills, 110 min löpning. Jag sprang 18 km, 3 km längre än någonsin tidigare. Plötsligt känns 21 km inom nära räckhåll.

Löpning Moa Träningsprogram

Nya tag inför veckan


Frukostgröt med jordnötssmör.

Här kommer en kort update med träningsprogrammet inför den här veckan. Förra veckan gick sådär för mig med träningen, nu blir det nya tag. Hoppas ni får en bra start på veckan!

Pass 1: Distans 11 km + bålstyrka och rörlighet.
Pass 2: Intervaller. Uppvärmning 10 min. 3x2km med 2 min gåvila emellan. Nedjogg 10 min.
Pass 3: Långpass 110 min!
Pass 4: Spinning/rodd/simning i 45-60 min. Jag är just nu mest sugen på simning!