Monthly Archives

februari 2016

Event Löpning Moa

Längdskidåkning och löpning

På plats i Åre och sitter framför brasan efter en aktiv dag. I morse sprang jag 6 km vid Åresjön och senare åkte vi ett gäng för att testa längdskidåkning så nu är man mör i benen. Inte gjort det sen jag var liten men det var både roligt och harmoniskt att glida fram över snön. Det är rätt kallt här nu med -13 grader. Nu kör Entrepreneur Skiweek alldeles strax igång på allvar. Vi hörs senare!

Event Löpning Moa

I hörlurarna under löpturen

Jag är på jakt efter bra träningsmusik, vilken låt gör dig extra peppad? Här är en spellista jag lyssnar på just nu, ibland är det skönt att bara springa tyst men ofta lyssnar jag på olika poddar. Bland annat PT-Fias podd Ofiltrerat, Vinterpratarna och Företagarpodden. 

För ett tag sedan var jag på ett träningsevent där jag fick de här hörlurarna från Urban Ears första sportkollektion. Visst är de snygga? Bra med reflexkabel. Jag gillar att de är svettåliga och har en klämma som håller dem på plats!

Event Livet Moa

Mot Åre för Entrepreneur Skiweek!

Nu sitter jag på tåget på väg upp till Åre för Entrepreneur Skiweek med Företagarnas unga nätverk och YEoS. Det ska bli så kul! Nu ser jag fram emot att träffa alla entreprenörer, åka skidor och gå på intressanta seminarier. Skiweek brukar vara legendariskt!

Vad som känns otroligt kul är att jag om en dryg vecka kommer att börja som projektledare för det här fantastiska nätverket. Är du entreprenör och upp till 35 år tycker jag definitivt att du borde gå med. Det är kostnadsfritt och du blir en del av ett grymt gäng med över 2000 driftiga företagare från hela Sverige. Du får ta del av utbildningar, resor och event, verktyg att påverka makthavare och inte minst nätverk för affärer och inspiration.

Här kan du gå med i Facebookgruppen och här få senaste nytt genom nätverkets nyhetsbrev

Löpning Moa Träningsprogram

Veckans träning!

Bild från en löptur i Lund förra veckan. Vägbeskrivningen för nästa runda?

Här kommer nästa veckas löppass för dig som satsar på att springa halvmaraton, kanske för första gången som jag?

Träningsprogram vecka 7: 

Pass 1: Distans 8 km + bålstyrka och rörlighet.
Pass 2:
Backintervaller. Uppvärmning 10 min. Lång backintervall 6×90 sek (hitta en lång ganska flack backe). Håll tempo och teknik: upp med blicken, korta snabba steg, höga knän, fin armpendling. Jogga ner som vila. Kör du det här passet på löpband så vila 1 min stående mellan intervallerna.
Pass 3:
Distans efter dagsform 6-10 km.
Pass 4:
Långpass 100 min.

Den här veckan valde jag bort ett pass, jag kände av lite i ena foten och en förkylning försökte tränga sig på. Så jag tror det var bäst så, att lyssna på kroppen och huvudet. Nästa vecka åker jag upp till Åre men ska verkligen försöka få till passen mellan skidåkningen. Får nog bli någon dag utan backen också 🙂