Böcker

Vår kropp är otroligt fascinerande. Tanken på, eller rättare sagt vetskapen om, att vi själva dessutom kan påverka hur den ska fungera gör det än mer fascinerande. Att på ett pedagogiskt, lättförståeligt och underhållande sätt försöka förmedla detta till de som berörs tycker jag är otroligt kul. Det är precis det jag försöker göra med mina böcker. Jag tror nämligen benhårt på att när vi förstår varför så blir det betydligt lättare att motivera sig att göra.

Du hittar mina böcker i vanliga bokhandlar och via länkarna nedan.

 

Eat Clean kokboken

EAT CLEAN – kokboken

Eat Clean – kokboken är en uppföljare till Eat Clean – mer näring och mindre skärp i maten med fler tips, handfasta råd och – som namnet antyder – betydligt fler recept. Kristina fortsätter att på ett inspirerande och enkelt sätt beskriva hur maten, kroppen och hälsan hänger ihop. I denna uppföljare görs djupdykningar bland bakterierna i tarmen och matens roll för vår hjärna. Begreppen ”Return on investment” ROI och ”det beror på”, fördjupas och utvecklas och du får lära dig att se på maten på ett helt annat sätt än bara något som är bra eller dåligt, nyttigt eller onyttigt, gör dig tjock eller ej.

 

Skärmavbild 2017-01-09 kl. 16.44.48

EAT CLEAN – mer näring och mindre skräp i maten

Eat clean vänder sig till alla som är intresserade av att äta hälsosamt och lära sig hur man med smarta val i vardagen kan skapa de bästa förutsättningarna för en stark, pigg, frisk kropp som håller länge. I fokus står de rena råvarorna som innehåller den näring våra kroppar behöver samtidigt som man automatiskt slipper onödiga tillsatser, ämnen som bildas vid hård processning av hel- och halvfabrikat samt den stora mängd tillsatt socker som gömmer sig i vår mat och gör oss sjuka. Kristina Andersson vill inspirera till bättre matvanor och samtidigt visa på hur enkelt det är. Man behöver inte slå knut på sig själv för perfektion. Nyckelorden är return on investment och nyansering. Hon bjuder på massor av tips och fakta för att komma igång. Lär dig vilka insatser som är värda att lägga krut på, att göra ditt eget halvfabrikat, ditt eget pålägg, hur du sötar clean, vilka eko-val som är viktigast för din kropp, hur du tillagar maten smartast. Jag hoppas att fascinationen som jag upplever över våra fantastiska kroppar, och hur vi kan påverka dem med vad vi stoppar i oss, kan smitta av sig. Vi gör det onödigt komplicerat för oss själva genom att stirra oss blinda på detaljer i maten som man antingen ska undvika eller jaga. Lyft istället blicken och se helheten. Välj rena råvaror, hantera dem varsamt, variera för att uppnå balans mellan näringsämnen, smak och tillfredställelse. Och glöm inte att njuta! KÖP BOKEN HÄR

 

lifestyleplannerLifestyle planner – 12 veckor till ditt skönaste jag! 

Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik

”Gör något idag som ditt framtida jag kommer tacka dig för” Är du sugen på en förändring? Längtar du efter en annan känsla i kroppen? Unna dig då 12 veckors fokus på den viktigaste personen i ditt liv – DU! Den här boken hjälper dig att sätta upp ett mål som på riktigt betyder något för dig och via din egen ”affärsplan över livet” steg för steg ta dig dit. Du får handfast guidning från start med moodboard, nulägesanalys och tydlig målbild för att sen vecka för vecka sätta fokus och reflektera. Boken innehåller även peppande citat och ”visste du att..” från författarna. ”I en tid då appar och teknik ska tala om hur vi mår vill vi istället uppmuntra till att stänga av tekniken en stund och istället logga in på dig själv. Våga lyssna på dig själv. Känn efter. Du har svaren och kan nå målet säger Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik”.Oavsett om du vill gå ner i vikt, börja träna, skapa mer tid för dig själv, hitta en ny partner eller byta jobb så är en Lilfestyle planner verktyget på resan.

 

Smart mat för löpare

SMART MAT FÖR LÖPARE

Löpning är enkelt. Bara att snöra på sig skorna och ge sig ut. Men med lite tanke på vad du stoppar i dig kan upplevelsen bli skönare och resultaten komma snabbare. Vad ska man äta före träningen och hur återhämtar man sig på bästa sätt efter? Ska man pastauppladda kvällen före ett lopp, när behöver man sportdryck och hur gör proffsen? Oavsett vad ditt syfte med löpningen är, hittar du svaret i denna bok. Glöm konstiga pulver och tillskott. Här får du recept på allt från goda middagar och fräscha luncher till nyttiga energibarer och läskande smoothies. Det handlar om hur du med bra mat och rätt tajming kan nå de resultat som du drömmer om. KÖP BOKEN HÄR

 

 

Stark inifrån och ut på 12 veckor

Stark inifrån och ut på 12 veckor (nyutgåva av Äta träna leva)

Kristina Andersson och Erika Kits Gölevik

Är du en jojobantare, yoganjutare eller toktränare? Har du kört fast i träning som inte ger resultat, eller matvanor du inte mår bra av? Eller vill du bara nå din toppform en gång för alla?
Med den här boken vill jag och Erika inspirera till att hitta balans dels inom varje område och dels mellan områdena – kost, träning och livet. Du får kostupplägg och recept, träningsprogram i olika steg och inte minst 4 viktiga steg för att nå målen och hitta må bra.  KÖP HÄR!

 

Diabetes du kan själv påverka

DIABETES – DU KAN SJÄLV PÅVERKA!

Diabetes är en av vår tids stora folksjukdomar. Fler än 300 000 svenskar har fått diagnosen och man misstänker att minst lika många lever med sjukdomen utan att vet om det. Men, det går att påverka. Diabetes är min ”favoritsjukdom” just eftersom det finns så många kopplingar till vår livsstil.
I denna boken beskriver jag bakgrunden, hur kost och diabetes hänger ihop och hur du som har diabetes, jobbar med diabetiker eller bara vill veta mer ska tänka kring just kost. Jag visar kopplingarna till de moderna dieterna och ger förslag på kostupplägg med frukost, lunch, middag och mellanmål plus massor av praktiska tips i vardagen. Du får stöd och uppmuntran att hantera hinder, snedsteg och frestelser – allt för att du ska lyckas att ändra dina vanor och kunna bibehålla dem livet ut.  KÖP HÄR!

 

Äldre böcker:

9789185225774FRI FRÅN MAGBESVÄR

I stort sett alla har någon gång under livet problem med magen. I Fri från magbesvär förklarar jag vad det är som gått fel när vi drabbas av olika magbesvär och hur magen påverkas av vår livsstil och det vi stoppar i oss.
Här finns recept samt praktiska tips på huskurer, liksom listor med lämplig och olämplig mat för dig som drabbats av exempelvis Crohns sjukdom, IBS, halsbränna, magsår, stressmage eller laktos- och glutenintolerans. KÖP HÄR!

 

isodietISODIETEN – GÅ NER ETT KILO I VECKAN

Trött på dieter, metoder och quickfix? Ja, det var åtminstone jag och mina kollegor. Därför tog vi fram den optimala dieten. En kosthålling som ger kroppen allt det den behöver, innefattar vetenskapens vassaste verktyg vad gäller viktminskning, skydd mot välfärdsjukdomarna och vanliga besvär så som magbesvär, huvudvärk och ledverk. Effekterna bli minskad hunger, inget sötsug, bli kvitt magbesvär och värk, jämnare humör, mer ork och energi. Isodieten är en lågkolhydratdiet med fokus på kvalité och näringstäthet. Den är glutenfri och fri från socker och tillsatser.
I den här första boken får du ett komplett åttaveckors kostprogram med över 50 olika recept. Här finns även olika listor som bland annat hjälper dig göra att smarta val på restaurangen eller när sötsuget slår till. Det enda du behöver göra är att följa det färdiga programmet!

 

isodieten_kokbok

ISODIETEN – KOKBOKEN

Över 60 recept i isodietens filosofi. Oavsett ålder, kön och aktivitetsnivå är det näringrik mat som gäller och det får man i isodieten. Det enda man behöver justera är portionsstorleken.
I isodieten är livsmedlen noga utvalda för att ge bästa tänkbara balans av fett, kolhydrater och protein, samt se till att du får i dig tillräckligt av vitaminer, mineraler, fibrer och antioxidanter. Dessutom är alla recept glutenfria – ytterligare en hälsofrämjande aspekt för många. KÖP HÄR!

 

isodieten på egen hand

ISODIETEN – PÅ EGEN HAND

I denna boken om isodieten tar vi steget vidare och visar hur du själv kan komponera egna isorecept. Du får tabeller med mängder du ska välja av olika livsmedel om du vill ha dem
till frukost, lunch, middag eller mellanmål. Du får även ett flertal recept och tips på hur du smart komponerar olika isomåltider. Läs också om vilka livsmedel du kan äta obegränsat av och ta hjälp av översiktliga utbytestabeller över de vanligaste livsmedlen.

 

viktminskning 50VIKTMINSKNING 50+

Viktminskning 50+ går jag igenom hur kroppen fungerar med stigande ålder, hur små förändringar i livsstilen kan påverka vikten, vad som är myt och sanning om ämnesomsättning och hur du får extrakilona att försvinna för gott. Boken bygger på min framgångsrika viktminskningskurs och är baserad på vetenskapliga metoder. Det handlar om att finna en balanserad och sund livsstil som hjälper kroppen att hitta och behålla idealvikten. Då finns det utrymme att unna sig det där lilla extra i många år till!

 

 

 

 

No Comments

Leave a Reply