frukost mellanmål

Snygg, nyttig och god blåbärssmoothie!

[insert] BIB_Blueberry-Smoothie-4 [/insert]
Mellanmål, frukost, kvällsmål. You name it! Jag tar med glädje den här blåbärssmoothien dygnet runt om du ber mig!

För ca 2 portioner behöver du:
5 dl naturell yoghurt 3% (om du vill ha en vegansk smoothie byt yoghurten till mandel- eller soyamjölk)
1/2 banan
2 dl frysta blåbär
1 msk chiafrön (chiafrön som är blötlagda i vatten 20 min eller över natten)
Pumpakärnor och rostade kokoschips på toppen

Såhär gör du:
Mixa allt slätt och häll upp i två stora glas. Toppa med blåbär, pumpafrön och rostade kokoschips. Piece of cake!

Receptet är hämtat från fina bloggen Babes in boyland. Hitta fler grymma recept där!

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Martina
    18 mars, 2015 at 13:46

    Mmmm så gott, jag brukar göra en liknande men brukar också försöka få med ingefära, passar bra i dessa förkylningstider ;-)

  • Reply
    Så hälsoladdar du smoothien | HEALTHY LIVING
    7 mars, 2015 at 08:47

    […] Här är en jättegod smoothie att experimentera […]

  • Leave a Reply