Monthly Archives

augusti 2015

Training

GO GREEN -FRIIDROTTS HELG MED SMOOTHIE BOOST

Vilken snabb intensiv helg det var.

Tindra tävlade i friidrott och bad mig göra en sån där smoothie som man blir snabb av, en grön. Oki sötnos självklart. Gulligt att hon bad om det själv. Vi gör ofta smoothies men bara i bland dricker Tindra de ”gröna”. Jag älskar de gröna bladgrönsakerna jag bara kan proppa ner i mixern, kolorofyll – love it. Stärker immunförsvar, hälsosammare pH värde, läkande för tarm mm. 

Vi gjorde den på:

3 dl mandelmjölk

1/2 avokado

3 nävar bladspenat

1 banan

Lite *chlorella pulver

Lite pressad lime
 * Chlorella är extremt näringsrik växt. Rik på högvärdigt protein, vitaminer, mineraler och även fettsyror (omega 3 och 6) det höga halten av klorofyll gillar ju jag eftersom det bla är basbildande och hjälper till att balansera PH – värdet.  

Självklart hade vi laddat innan med Bla kokt ägg och Turkisk Yoghurt med müsli. 
Så roligt att se de små sötnosarna springa och hoppa längd. Tindra tävlade i 60meter, längdhopp och 600m. PB på både längd och 60 meter och premiär för 600meter. 

 Tindra med sin supersnabba kompis Eira som tog hela tre medaljer.   
 Så underbar känsla med friidrott, träningen  hålls på Sollentunavallen. Överallt är det stora som små som tränar och jag blir alltid sugen på att träna när jag är där. De hade anordnat ett 100 meters lopp för föräldrar, riktigt roligt. Var inte med själv men kanske är nått att satsa på till nästa år:)

Tim var med hela dagen och var med och testsprang banan.

   
Uppvärmning även för Tindra..

 Efter tävlingen var det hem en kortis för att sen skjutsa Tindra till 2,5 timmars gympa träning, blev en intensiv dag kan man säga.. 

I lördags lagade vi en supersmarrig morotsoppa och bakade bröd med spenat och Chia frö.. Mums 

  
Å sen då.. Hur cool är inte den här tjejen, underbara Charlotte Karlsson som deltog i VM i Marathon i helgen i Bejing.. Waooo så imponerande. Grattis fina snabba du!! 

  
Tänk att ni kan få delta på löpklasser med henne på ucsp, Charlotte och Lisa drar igång träningen den 11 sept. 

Kram på er! 

Training

BÄSTA FREDAGS BOOSTEN!

Sådär ja då var jag endorfin hög och dagen har knappt börjat. 

Så härlig start på ucsp, ett TeamTraining corepass med härliga Tessan, Cissi och Lisa. 

 Förbereder innan tjejerna dyker upp erly bird.

Passet: 3 * 15 av

*Situp på bodsuboll med gumiband som motstånd.

*Raka benlyft på golv

*Sidoböj med skivstång

*Sittande kabeldrag

   

   
   
 Åsså måste vi ju fredagsdansa lite? 
Glad i själen – Underbart!! 

Tydligen så går det inte att få upp filmen om. Du läser bloggen på mobilen.. Kika in på fridaflow på instagram om du ör nyfiken;) 

Training

SÅ SJUKT TRÖTT- LOVE IT!

Kropp och knopp har fått jobba idag vill jag lova. Bea möten och mycket aktivitet. Cyklade tidigt till jobbet för att hålla tidig SomaMove klass. Så underbart skönt sätt att väcka kroppen på och så fint gäng medlemmar som förgyller mina onsdags morgnar. 

Redan vid 10 – tiden började jag få lite små ångest inför Röd Cardio som startar kl 11:00. Jag har inte kört hård högintensiv träning på hela sommaren och hade tydligen beslutat att köra just den TeamTraining klassen då.. Röd Cardio.. På riktigt fråga mig inte hur jag tänkte. 

 Mina fina vänner Isabelle och Charlotte var supertaggade.. Ni vet de är sådär urhärliga och livsfarligt stenstarka.  Peter, Kristian och Stefan som är flitiga medlemmar gjorde oss sällskap. Sebastian som coach – superpepp som vanligt. Tack alla för grym pepp

Men på riktigt vad sjuuukt trött jag blev, men med en helt superlycklig känsla i kroppen. Det är så galet skönt i kroppen efteråt när hela kroppen fått slita så hårt. Passet blir såklart vad du gör det till och vi slet riktigt bra i dag. 

Upplägg: 

3 st stationer, på varje station jobbar du så många varv som möjligt i 5 min. 2 min vila mellan stationerna.

1. 12 st Kettlebellssvingar (tjej 16kg, kille 24kg) + 6st burpee boxjump

Vila 2 min

2. 200 meter rodd + 12 slam ball

Vila 2 min

3. 150 m stakmaskin + 12 wallballs

Vila 3 min – kör sen ett varv till. 

Hela bunten var helt slut. Testa om du vill. Eller boka Röd Cardio på UCSP onsd lunch. Jag rekommenderar dock att du inte lägger ett möte direkt efter, spår av eftersvett kan förekomma;) 

Det Fick mina nästkommande möten erfara.. 

    
 
Efter 2 stationer ser vi redan ut som mos..  
   
    
Svettigt värre!! 

 Trevlig kväll!