Monthly Archives

maj 2014

Allt möjligt Frida Träning

Pokerface, rörlighet, löpning – vilken vecka

Jag tittar upp mot en blå himmel, så vacker blå färg och några fluffiga vita moln svävar fram. Jag cyklade in till jobbet nu på morgonen och reflekterade över vilken otroligt härlig vecka som just passerat. Vilka bra människor jag har i min närhet – tacksam för det.

Delar några av höjdpunkterna för veckan.

Att starta dagen med löptekning och löpintervaller på Stadion gjorde att hela dagen kändes lätt, lungorna större. Runday kör löpklasser för våra medlemmar och Charlotte höll i veckans träning. Otroligt snabb tjej, duktig och väldigt ödmjukt. I höst väntar EM och halvmaran i Barcelona sprang hon på 1, 17,13..Ja ni förstår ju:)

I Humlegården höll jag ett rörlighetspass för Rundays medlemmar, skön kväll med underbart väder och härliga medlemmar.

I torsdags var det dags för Pokerfacegala. Pokerface är ett exklusivt nätverk för kvinnliga entreprenörer och företagsledare. För att kvalificera sig som medlem i Pokerface ska man vara en kvinna med ambitioner, stark tävlingsinstinkt, drivkraft och strävan framåt. Man ska ha grundat minst ett företag och/eller vara VD för ett mellanstort/stort bolag.

Medlemsantalet är begränsat till 80 aktiva medlemmar. Initiativtagare till Pokerface är Anna Omstedt Lindgren och Lisa Henning. Pokerface träffar arrangeras i samarbete med Cederquist Advokatbyrå.

I torsdags var det 5 års jubileum, vilken kväll. Lämnade träningstajtsen och hopade i en klänning istället:)

Thérèse Gleisner och Sofia Nordlinder – 3 nätter på Royal Mansour i Marrakesh, 2 nätter på Mandarin Oriental Hyde Park. Och även UCSP sponsrade med Personlig träning och Grupp PT.

Hur som var det en otrolig kväll med så många härliga, drivna, trevliga tjejer -vilket nätverk Anna.

Här tillsammans med Therese, Lina och Pingis

Som avrundning på veckan urmysigt firande av små knoddarna och min fina Thomas.

Allt möjligt Frida

Njut!

NJUT!

Får frågan så ofta, frågan om hur jag äter…och gärna EXAKT hur jag äter för att hålla en god form och prestera bra. Jag är bara glad om jag kan inspirera till en sund livsstil men ibland känns det som det nästan provocerar att äta bra.. framförallt när min dotter som snart är 8år också äter bra..för att hon väljer det, som att barn ”måste” äta mycket socker för att de är barn? Och att det är synd om dom om det inte får göra det..mycket märkligt anser jag. Kan vi inte sluta döma varandra så hårt, du väljer hur du och dina barn ska leva, fokusera på det, inspireras av dom ni inspireras av (och säg det gärna till de berörda -det sprider glädje och värme) och de som inte spelar eran melodi..lägg ingen fokus där. Fokusera på det du kan och vill påverka.

Det sista jag vill är att stå med pekpinne för hur andra sköter sin kost och deras barns kost..helt upp till dom. Men att det är så laddat när ett barn äter nyttigt är intressant. Stackars som inte får ett berg av godis på fredagsmyset och lördagsgodiset och så blev det lite kvar till söndagsfilmen. Stackars som måste äta egengjord bananglass (eget val och känner ingen skillnad på riktig glass).

Vi äter mest godis i hela värleden..ni läste rätt – i hela världen. Barnfetma ökar markant och även sjukdomar som diabetes stiger i hög fart. Tror inte det är synd om barn som inte äter mängder med godis, eller?

Visst är jag väldigt medveten om vad jag stoppar i mig, absolut. Jag försöker också tänka på vad vår miljö och moder jord mår bra av genom att göra ansvarsfulla val av råvaror, och äter för att min kropp ska må bra. Men jag älskar mat och något som är viktigt för mig är att njuta, vackert, gott och i en avkopplad miljö.

Middag med mina vänner och samarbetspartner på Charlotte och Lisa från Runday i torsdags.. underbart gott, mysigt och grymt bra för själen:)!

 

Vi fungerar olika och har olika behov när det kommer till kost. Allt hör ihop, hur ser övriga livet ut, sömn, stress, träning. Ibland är det svårt..eller ganska ofta är det svårt att hålla en perfekt balans, mycket på jobbet, småbarnsföräldrar (japp, räcker upp handen här) men väldigt lite sömn, många har väldigt höga krav på sig själv, prestera bra, vara topptränad, träffa vänner, äta sunt, perfekt förälder osv..

Jag tror det är så viktigt att vara snäll mot sig själv, vissa perioder är galna så är det bara.. hitta lite utrymme att meditera, andas, det går inte att vika sig dubbelt alltid för att finnas för allt och alla.. om du inte finns för dig själv. Prioritera egentid, beröm dig själv för det.

Önskar er en härlig måndag!.. och njut;)

Allt möjligt Frida Styrketräning Träning

Effektivt rump och benpass

Gjorde upplägget för gårdagens träning med Magnus och Johanna.. gott för ben och rumpa

4 varv utan vila emellan.

Utfallsgång med kettlebells, två längor (10steg åt ett håll, 10 tillbaks)

wallball 15 st

Ben uppdrag på bänk med armarna upp tillsammans med rumpkick – 10 kg vikt första två varven , därefter 5kg´s vikt  16st per ben ( ett uppdrag, en bakåtkick, 16 rep totalt, ett ben i taget)

Båkåt utfallskliv på box med redcord, 10 st per ben

Alla 4 varv i följd..

På något sätt tycker jag Magnus alltid ser väldigt nöjd ut när han får plåga lite..

Välförtjänt lunch efter och härlig känning i rumpa lår idag..