Monthly Archives

mars 2014

Frida Träning

Upplägg på ett riktigt tufft pass!

En skön frukost på stan med härliga Reneé Voltaire kickade igång min dag. Spännande och kreativt möte.

Full fart med endorfiner som flygit omkring högt och lågt bla på lunchens TeamTraining pass. Hade supertjejerna Charlotte, Jeanette, Emelie och Helena på den röda galet jobbiga Cardion.. Jissus vilket slit.

Alla block 6 min:
Block 1
spring 400 meter så snabbt du kan
svinga 20st Kettlebellssvingar
Så många varv du hinner på 6 min..
Vila 1 min
Block 2
cykla 1 min
hoppa sumohopp med 180grader vändning 30st
så många varv du hinner på 6 min.
Vila 1 min
Block 3
Crosstrainer 1 min
burpee, hoppa runt lägg dig ner på rygg hoppa runt burpee osv.
Så många varv du hinner på 6 min
Vila 1 min och upprepa en gång till hela serien..

Frida Löpintervaller, flås

Först skönt sen tokont..

Jag och bästa Tessan från Spa by us startade den här veckan med en skön joggingtur runt Djurgården i stället för ett PT pass inomhus. Strålande sol och friskt i luften, underbart skönt.
Sen var det inte fullt så skönt.. Eller ja.. Inte skönt alls faktiskt.. Mina vader och Tessans IT band fick sig en rejäl omgång.
Jag kan få sån riktig skratt attack när det gör riktigt ont .. Nu känner jag än till.
Lyssna på detta, helt underbart.


Mina vader.. Ajjeee

20140324-204542.jpg

20140324-204548.jpg

Fullproppad dag med härligt flow.. Tränade bla Cecilia Duberg som är på väg full fart framåt i sin träning.

20140324-204835.jpg

Frida Löpintervaller, flås Styrketräning Träning

Söndagshäng på UCSP med uppvärmning i fokus

We are all Under Construction!
Härlig workshop idag på jobbet
Andreas ”Byffe”och Sebastian höll i trådarna.
Fokus på varför vi ska värma upp och att värma upp grenspecifikt, förbereda kroppen vad som komma skall.
Våra medlemmar fick också testa på lite rörlighetsövningar mm med Kettlebels, pinne och jag visade lite övningar för bindvävs massage med foamroller.

Jag har skrivit om uppvärmning tidigare då jag anser att det är så viktigt och det gör så mycket mer än höjer kroppsvärmen.

Att springa till träningsanläggningen i stress från jobbet och anse att man är uppvärmd är alltså inte riktigt bra och räknas inte som uppvärmning.

Några av fördelarna och vinsterna är:

Förutom höjd kroppsvärme blir nerverna bättre på att skicka vidare hjärnans signaler till musklerna så att de kan arbeta optimalt. Därför är det viktigt att värma upp inför just det du ska göra.. Så hjärnan skickar signalerna till rätt ställe i kroppen..

Blodkärlen vidgas, vilket gör att syre från lungorna transporteras snabbare till musklerna.

När du värmer upp får du in mer ledvätska i ledbrosket som dessutom är mer lättflytande och fördelas fint i hela leden, vilket i sig minska skaderisken. Ledvätskan förser också ledbrosket med syre och näringsämnen.

Så att lägga 10-20min på uppvärmningen ökar din prestation och minskar skaderisken.

20140323-191735.jpg

20140323-191751.jpg

20140323-191855.jpg

I fredags var det dax för Widespace att starta sin superfredag. Så härligt gäng och galet vad det sliter varje vecka. Stolt över företag som tar hand om sina medarbetare så här bra..

20140323-192133.jpg

20140323-192154.jpg

<a

Just ja.. morot, äpple, ingefära, apelsin i morgondrinken idag..

20140323-192615.jpg