Monthly Archives

november 2013

Frida Löpintervaller, flås

Ajaj i vaderna..

Jissus.. Redan tisdag..igen, de där dagarna.. Vart tar de vägen.
Hade en kanonhelg.

Löptur med min 7åriga tjej i lördags. Tanken var att jag skulle ta en joggar själv men Tindra ville följa med. Tjejlöpning med andra ord, underbart skoj. Det gick inte så fort men vi joggade hela vägen och hela mitt hjärta log och var alldeles varmt hela vägen.

20131126-175405.jpg

Kul dag på UCSP med teamet i söndags.. Resultatet av de kommer ni få se sen.

20131126-175450.jpg

Idag har jag överlevt 4st 2 km intervaller med Magnus.. Satan, det var tokjobbig.
3 min vila emellan.
Sprang
1:a km på 12,8km/h, 2:a på 13,2km/h
Vila
1:a km på 13,2km/h, 2:a på 13,5km/h
Vila
1:a km på 13,5km/h, 2:a på 13,8km/h
Vila
1:a km på 14,1km/h, 2:a startade jag på 14,4km/h och sista 200m på 15km/h
Sen var jag död.. Eller inte riktigt men när Magnus gav sig på mina vader var det nära…
Ser ni vad satans nöjd han ser ut..saddo;)

20131126-175935.jpg

Frida

Glöm inte träna hjärnan!!

Det här med tankens kraft, meditation, mentalträning, vad som händer i hjärnan vid fysisk aktivitet är för mig hur spännande som helst.

Jag är därför superglad att vi på UCSP har ett samarbete med en av de vassaste på just det området.

Visst är det så att allt hör ihop, Balansen – där sömn, jobb, sund kost, återhämtning, mental träning är viktiga parametrar för att bli sitt bästa jag.
Att kunna erbjuda våra medlemmar att optimera hela sig och sin tillvaro genom weaklinkstest, naprapati, fysioterapi, Personlig Träning, TeamTrainig och Coaching känns fantastiskt.
En smoothie efter sitt träningspass och självklart klädtvätt för den som önskar.
I bland kan den mentala träningen glömmas bort eller prioriteras bort men den är precis lika viktig som fysisk aktivitet.

Cecilia Duberg. Leg psykolog, specialist i hälsopsykologi, prestationspsykologi och ledarskap är fantastiskt inspirerande att lyssna till.

5 december kl 18:00 föreläser hon på UCSP igen.

Att bli stark – i prestation, återhämtning, uthållighet, explosivitet och funktionell energifördelning – kräver träning på flera plan.
Inte minst av nervsystemet. Hjärnan tolkar, styr, lagrar och ramar in och synkroniserar allt du gör. Vill du identifiera och återhämta dina superkrafter som människa ska du komma och lyssna den här kvällen.

För oavsett om du vill stärka dig i ditt ledarskap, ditt föräldraskap, din atletiska kropp eller din utstrålning – behöver du mental träning. Lär dig mer om hur enkel meditation är som SUPERFOOD för din hjärna, varför positiva tankar blir till dina dagliga grönsaker och hur du gör för att skapa din mest värdefulla verklighet.

Du som läser min blogg är välkommen att lyssna denna kväll. Begränsat antal platser, boka dig på 08-6114300 eller reception@ucsp.se . Uppge att du läser min blogg så får du komma och lyssna på Cecilia. Pris 150kr.

20131120-205413.jpg

Frida Löpintervaller, flås

Krävs energi för att få energi..

20131119-224500.jpg

Sov som en kratta i natt då lilleman fick för sig att inte vilja så mycket alls.

Efter först nattmatningen somnade han först. Precis när jag själv kände hur jag började sjunka in i skön sömn då ja precis då tänkte Tim: – jaaa precis nu vill jag bara bli sådär supervaken.
Ungefär så fortsatte natten.

På något lustigt sätt kändes det ändå bra på dagens löppass.
Sjukt jobbigt absolut men nöjd och så skönt efteråt.
Sprang med Magnus Hagström.
15st 2 minuters intervaller (vila 1minut emellan)
Sprang första 5 på 13,6 km/tim nästa 5 på 14,5km/tim sen två intervaller på 15, två på 15,3km/tim och sista 15,5km/tim.

Vi var galet trötta efteråt men tyckte vi var riktigt bra så vi firade med handstående..

Sen vet jag inte vad gänget på kvällens cardio ätit men någon typ av supergröt skulle jag gissa. Underbar pepp och pannben av stål – Love it!!

20131119-223828.jpg