Monthly Archives

juni 2013

Frida Träning och kost under min graviditet

Energipåfyllning i sin enkelhet..

Redan fredag…ohh vad den här veckan har sprungit iväg i hejdundrande fart.. Sammanfattningsvis en riktigt bra och härlig vecka.

Supertisdag med ett taggat gäng på kvällens Cardio TeamTraining – endorfinboost i hela anläggningen. Slitvargarna för kvällen… Henrik, Carro, Kristina, Baiba, Sara, Marie, Josefine och Charlotte. Charlottes dotter fick hjälpa mig att peppa gänget:)

Myskväll med grill hemma hos oss i onsdags..vi klarade regnet och kunde sitta ute…enkel, skön avkoppling och mycket skratt..grymt gäng på UCSP alltså:)

Underbara blommor kom personalen med..luktar gott hemma… Tack snälla!!

Nu har vi en lång lista med gissningar på datum för lilla bebis delivery.. Hasse gav som förslag att den som kommer närmst får välja namn…hahha..njaaa..

Beräknat är den 21 juli.. mår fortfarande väldigt bra och det har blivit cykel till och från jobbet hela veckan i skönt tempo.. 12,7 km dörr till dörr, bästa starten på dagen faktiskt.

Kanske mitt sista gravida handstående avklarat..vi får se..ett till blir det kanske;)

 

 

Frida

Foto på oss och gravidmagen ..

Tiden springer så fort och det är så viktigt att vi stannar upp och skapa mysiga minnen..

Det är inte så långt kvar till bebis är beräknad, början av vecka 37 nu. Känns superspännande och mysigt. Jag mår riktigt bra och det är för det mesta disko i magen..sparkas ordentligt…kommer ut en liten tydlig fossing, armbåge och hand i bland nu. Magen har sjunkit något vilket gör det lite lättare att andas.

Förra veckan tog vi fina kort med kicki fotograf – hon är superduktig och härlig, rekommenderar henne starkt. Supermysigt att föreviga magen tillsammans med min älskade Thomas och Tindra..

lite smakprov här..

 

 

Kärlek!!

Frida Träning och kost under min graviditet

Gravidstark v.36

Min träning så här ca en månad innan beräknat nedsläpp blir mycket beroende på dagsform. Oftast cyklar jag både till och från jobbet, sen kör jag överkropp  och ben för sig eller två helkroppspass.

Igår cyklade jag till jobbet men åkte bil hem. Ren rörlighets träning med Magnus i går och i måndags blev det ett bra pass med Thomas som fick ta på sig viktvästen så det blev lite sympati med lilla bebis:) Överkropp.. Skönt:)

Börjar kännas att det inte är så lång tid kvar nu..tycker magen stramar och det är fullfart därinne, vilket är mysigt.

Äter som vanligt..i måndags blev det spagetti och köttfärsås..hör inte direkt till vanligheten men var verkligen sugen på det och fantastiskt gått efter cykelturen hem.

Försöker få i mig järn och K-vitamin på naturlig väg och det fungerar finfint då mina  värden är toppen utan tillskott, bebis mår toppen därinne och ligger lite fint på viktkurvan..

På Babycenter kan du läsa mer om K- vitamin.. bla  att du behöver K-vitamin under din sista trimester eftersom det hjälper blodet att levra sig. Om du är gravid och har lågt K-vitamin värde kan det hända att du blöder mer vid förlossningen.  Du hittar K-vitamin i Gröna bladgrönsaker som spenat,  broccoli, grönkål mm..

Bröstpress, chins ( med snodd för mig, viktväst för Thomas), biceps till axelpress och rodd i redcord. 4 set på varje övning. Kort vila mellan 2 först seten (15sek) 2 minuters vila och därefter upprepa.