Dagens tips Motivation

Nytt år och nya möjligheter

Hej alla underbara och god fortsättning! Hoppas att ni har fått en bra start på 2019. Själv har jag precis kommit tillbaka till Stockholm igen, efter helt magiska dagar uppe i Norska fjällen. Vi hade inget nät uppe i stugan så jag valde att inte ens ta med min dator dit (därav min tystnad här). Jag tog även en paus från allt vad styrketräning och löpning innebär, vilket var ganska skönt. Vi åkte lite längdskidor på dagarna, men annars så tog vi det mest lugnt och åt en massa godis inne i stugan. ;). Jag gillar att släppa på allt när det kommer till träning och kost ibland, men efter två superslappa veckor är jag definitivt sugen på att komma tillbaka in i rutinerna igen.

Det känns alltid lite speciellt att starta igång ett nytt år tycker jag. Man kan aldrig riktigt avgöra på förhand hur året kommer att bli och det finns en spänning i det tycker jag. Jag brukar inte ha några specifika nyårslöften eller liknande, men däremot så brukar jag sätta upp lite punkter och mål, som jag vill förbättra under året.

1. Mer tid med vänner och familj.
Den punkten är med på min lista varje år. Det borde egentligen inte vara så svårt, men oftast så rullar vardagen bara på och man gnetar på med sina egna rutiner. Jag ska alltså se till att ge tid till fler mysiga middagar och mer kvalitetstid med de jag älskar, minst en gång i veckan.

2. Ta upp kontakten med vänner jag inte pratar med så ofta
Det är också en punkt som jag vill fokusera på.

3. Läsa böcker 
Jag har som mål att iallfall läsa en bok i månaden. Jag älskar att läsa, men oftast så prioriterar jag annat.

4. Mer tid att bara vara
Jag ska unna mig själv en kväll i veckan där jag inte gör någonting. Då menar jag enbart ligga i soffan, titta på en film, eller läsa en bok. Det är nog ett av de svåraste målen för mig. Jag gillar att ta det lugnt till och från, men ibland har jag svårt att slappna av helt. Det ska alltså bli mer fokus på det 2019.

5. Lägga bort mobilen helt på kvällarna.
Jag har som mål att inte ”hålla på med mobilen” efter klockan 21 på vardagarna. Jag gör ändå inget vettigt just den tiden. Så inget chattande, scrollande på instagram, svara på mail etc efter den tiden. Det går lite hand i hand med att kunna komma ner i varv och inte vara så beroende av mobilen.

6. Inte haka upp mig på skitsaker.
Jag har väldigt lätt för att haka upp mig på saker som jag inte borde lägga min energi på. Det kan vara negativa människor, eller saker som inte går min väg.

Jag har väldigt många fler punkter på min lista, men det här är några av de som jag kommer fokusera lite extra mycket på:)

KRAM på er!

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply