Träning

Träningsdagbok

Hej vänner! Hoppas att ni har haft en grym tisdag. Det är helt sjukt att en ny vecka redan är igång. Tiden går så otroligt fort just nu (som alltid iof). I skrivande stund så har jag precis kommit hem och bokstavligt talat däckat i soffan. Har inte ens orkat ta av mig jackan än hehe. Jag har haft 4 klasser på Barrys idag, så jag är minst sagt lite seg i huvudet just nu. Eftersom jag får mycket frågor kring hur jag planerar min träning vecka till vecka, så tänkte jag göra en liten uppdatering om det här. Jag skriver sällan träningsdagbok, men jag har en plan på vad jag vill få med. Jag kör 2-3 klasser i veckan på Barrys (egen träning) och resten med tung styrka på gymmet. Det känns så kul att vara igång med träningen på allvar igen och jag är glad så länge kroppen och motivationen orkar hänga med.

 

Måndag: Jonathans klass på Barrys. Det är 60 min med armar, mage och intervaller på bandet.

Tisdag: Brukar alltid köra tunga lyft ben på tisdagar, men idag fanns det tyvärr ingen tid till det. Jag var på ett event tidigt imorse, med 30 minuters spinning och 30 min yoga. Det fick bli dagens träning.

Onsdag: Jonathans klass på Barrys. 60 min med Bröst+rygg, samt intervaller på bandet.

Torsdag: Jag har planerat in att köra mitt uteblivna tisdagspass här istället. Jag kommer bland annat att köra 5×5 set med box squat, raka marklyft och utfallssteg bakåt. Tungt, men relativ lång vila och med fokus på att bygga upp strykan.

Fredag: Jag kommer att ta vilodag på fredag.

Lördag: Här kommer jag att köra press och drag på gymmet. Bland annat pullups, militärpress och T-bar row. Samma tänk som jag har på mina benpass nu, alltså få reps, tungt och med fokus på att bygga upp strykan.

Söndag: Jag jobbar på Barrys både lördag söndag så jag får se om jag orkar köra något. Jag kommer förmodligen att ta en lätt promenad när jag slutat, men annars vila.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply