Frågor och svar

Frågor och svar

Fråga: Vad gillar du att göra på en ledig dag, förutom att träna?
Svar:Jag gillar att umgås med familjen och hundarna. Sen gillar jag också bara ligga i soffan och slappa och kan lätt göra det en hel dag utan problem hehe. Jag gillar också att testa nya och roliga recept.

Fråga: Hej Elin! Jag undrar lite hur du lägger upp din träning? Kör du efter ett fast program eller kör du lite vad du känner för bara?
 Svar: Jag brukar oftast alltid ha en träningsplan under olika perioder. Jag brukar dock anpassa träningen varje vecka, baserat på hur kroppen känns osv. Det finns dock en del moment som jag alltid har med på planeringen.(pullups, knäböj, marklyft, frivändningar, pressar, intervaller, sprint osv.) Jag har framförallt fokuserat mycket på tung styrketräning i början av året och nu har jag lagt in mer spänstträning och explosivitet som fokus fram tills i sommar.

Fråga: Hur långa är dina pass?
Svar: Det varierar men oftast mellan 20-60 minuter.

Fråga:Hej och tack för ett intressant inlägg. Jag har en liten fundering bara. Undrar om du kan skriva vilken typ av mat du oftast alltid har i kylen? Tack för bra inspiration. Kram
Svar: Kortfattat så ser jag till att alltid ha en massa grönsaker i kylen (framförallt grönkål spenat, sötpotatis, avokado, blomkål, broccoli, röbetor osv). Sen har jag alltid ägg, kycklingfilé, kokosolja, smör, köttfärs och mandelmjölk som självklara basvaror.

Fråga: Vad steker du din mat i?
Svar: Jag steker det mesta av min mat i kokosolja, men på senaste tiden har jag även börjat använda riktigt smör också. Tycker att det blir väldigt gott!

Fråga: Jag läste tidigare att du tycker att nötter är ett bra mellanmål. Vilken typ av nötter är bäst? Jag tycker även att det är svårt att veta hur mycket jag ska äta?
svar: Naturella och osaltade nötter är allra bäst. Exempelvis cashewnötter, mandlar, paranötter, valnötter etc. En ”handfull” brukar vara ett bra mått att utgå ifrån. Ibland mer om du är lite extra hungrig.

Fråga: Vilka härliga bilder, blir väldigt sugen på att ge mig ut och springa nu. Tänkte bara fråga hur ofta kör du löpträning och vilken typ av pass?
Svar: Just nu har jag som mål att köra 1-2 löppass i veckan. Jag fokuserar på kort intervallträning och sprint. Kör inga ”långpass” utan tränar för att få upp farten.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply