HEALTHY TRAINING Löpning Mat | Dryck

Uppladdning dagen före lopp!

Hur laddar du upp dagen före lopp? Har du några särskilda rutiner; kanske något träningspass som du alltid kör, något du alltid äter eller gör du olika varje gång?

Jag har några saker som jag brukar försöka tänka på:
– Röra på mig regelbundet genom att gå i lugnt tempo. Det känns skönt att hålla kroppen igång
– Ta en lätt löptur, ca 6 km varav en km i planerad tävlingsfart
– Äter sånt som jag tycker är gott och vet att min kropp mår bra av. Jag äter dock inga extra kolhydrater
– Går och lägger mig i god tid så att jag helst får 8 timmars sömn

Det är väl egentligen det. Så mycket konstigare tycker jag inte att det behöver vara!

Stort lycka till alla som springer WHHM eller något annat lopp i helgen!

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Johanna
    21 april, 2017 at 18:30

    Tack, och tack för träningsprogram och inspiration!
    Jag bara kör imorgon, hoppas på ett kul lopp och att jag känner mig pigg och stark. 🙂
    I kväll tar jag det lugnt och äter lite choklad.
    /Johanna

    • Reply
      Charlotte Karlsson
      24 april, 2017 at 20:18

      Hoppas att det gick bra för dig på loppet!???

      • Reply
        Johanna
        25 april, 2017 at 21:14

        Det gick bra och jag är mycket nöjd med min prestation! Jag höll ett behagligt tempo och det kändes bra och var roligt hela tiden precis som planerat.😊Jag gick i mål på 2:08, en tid som säkerligen skulle kunnat varit bättre, men det får bli en annan gång! 😃

        • Reply
          Charlotte Karlsson
          26 april, 2017 at 08:35

          Grattis! Kul att du känner dig pepp att slå tiden framöver!

    Leave a Reply