HEALTHY TRAINING Löpning

Sandhamn

Gårdagen började med ett fint och mysigt födelsedagsfirande för Ebbe med kladdkaka, jordgubbar, födelsedagspresenter och vattenballongskrig.


På eftermiddagen tog Pär och jag båten ut till Sandhamn. Trots att det blev rosé och öl på båten dit så drog vi på oss löpkläderna så snart vi kom fram och sprang ett varv runt ön.





Sen mötte vi upp med våra vänner Julia och Christian (+ 3 barn), Kirsten och Alan (som vi lärde känna i Santa Barbara i vintras + 2 barn) och Gabriel och Sandra (som vi lärde känna genom Julia och Christian för bara några veckor sedan + 1 barn). Det var en middag som jag skulle klassificera som smått kaosartad men som en flerbarnsfamilj säkerligen skulle tycka var helt normal eller kanske till och med sansad, men den var framförallt riktigt kul och den slutade rätt sent för vissa av oss.

#hallandsfläder

I morse hade jag, Pär och Kirsten en run date kl. 8.30. Det blev ett varv runt ön i lugnt tempo följt av ett morgondopp. SÅ MYSIGT! Det är typ det bästa jag vet; att ta en morgonlöpning i shorts och linne i fint väder på en fin plats och avsluta med ett dopp i havet.





Sen åt vi frukost i solen. Hotellfrukosten var inte i min smak men utsikten och sällskapet var desto bättre!


Resten av dagen har vi hängt med våra vänner och nu är vi tillbaka i stan igen.





Imorgon åker jag till Göteborg för att hålla i träningspass – fredag kl. 17.30 och lördag kl. 10.00 vid Scandic Rubinen. Om du är i Göteborg – snälla kom och spring med mig!!!

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Karin
    13 augusti, 2017 at 18:42

    Hej!
    Vill börja med att tacka för en superinspirerande blogg! 🙂
    Sen undrar jag hur många gånger i veckan du springer?
    Jag älskar att springa men har hört vid flera tillfällen att man egentligen inte bör springa flera dagar i rad… hur ser du på det? Vad anser du om att springa ca 5 gånger i veckan t ex?
    Du kanske har något tips på hur man isåfall bör lägga upp träningen? 🙂

    Är supertacksam för svar! 🙂 tack på förhand! <3

    • Reply
      Charlotte Karlsson
      13 augusti, 2017 at 21:45

      Hej Karin! Tack – vad glad jag blir! Jag springer oftast 6 dagar i veckan, vissa dagar springer jag två ggr. Det går inte att säga hur många dagar i veckan som är bra att springa då det är individuellt och beror på träningsbakgrund, prioriteringar, målsättningar o.s.v. Jag har träningsprogram här: framatrorelse.se/traningsprogram som du kan kika på för inspiration. Lycka till och hör av dig om du har fler frågor! Bästa, Charlotte

    Leave a Reply