HEALTHY TRAINING Löpning

400ingar på bana och övningar för starkare mage

Den här veckan var våra semesterplaner, sedan månader tillbaka, att spendera dagarna ute i Stockholm skärgård tillsammans med mina föräldrar som har båt ut i Trosa. Vi har verkligen sett fram emot den här veckan. När jag pratade med mamma och pappa i måndags så sa de att vi skulle bli tvungna att styra om planerna p.g.a. vädret. Jag grät en smula inombords. Men samtidigt stod jag helt bakom beslutet då jag inte heller vill vara ute i skärgården om det är dåligt eller extremt osäkert väder. Men deppa mår man ju inte bra av så istället bestämde vi oss för att spendera veckan hemma hos mina föräldrar ute på Ekerö och anpassa aktiviteterna efter vädret. Mina föräldrar har också en lill-båt i Mälaren precis där de bor vilket möjliggör aktiviteter ute på vattnet.

Igår tog vi vårt pick och pack och åkte ut till Ekerö. Pär och jag började med en löptur och kvällsdopp innan middagen. Idag vaknade vi till en helt fantastiskt fin morgon. Vi hade ställt klockan redan på 7.00 för att sticka ut och fiska. Det var kastspö som gällde för hela slanten. Vi var sjukt taggade och hade höga förväntningar på napp. Men inte ett enda. Inte ens ett litet nafs. Det var faktiskt en besvikelse.

(Pappa och jag googlar var man kan hitta fisk)

Men besvikelsen la sig snabbt när vi kom i land och fick ett morgondopp följt av en supergod frulle i solen ute på terrassen.


Efter lite schackspel och diverse annat tog vi vattenskidor, wakeboard och tub och gick ner till båten igen. Jag lyckades komma upp på vattenskidorna på första försöket trots att jag inte åkt på flera år. Pär imponerade starkt på wakeboard och Ebbe och Pär flög runt i tuben.





Efter lunch och promenad tog jag, Pär och Ebbe bilen till Träkvistavallen för ett banpass som bestod av 15 min uppvärmning och 3x4x400 m med 100 m vila och 200 m serievila. Tempot skulle inte vara snabbt; 78-82 sek. Vi sprang dem på 76-80 sek. Det var avsett att vara lätt men dessvärre var det rätt tufft p.g.a. slitna ben från Etape Bornholm. Men det var kul ändå. När vi började passet sken solen men halva vägen in i passet kom ösregnet. Klassisk svensk sommar.



Jag avslutade passet med 15 min nerjogg och magstyrka.




Ikväll har vi, förutom att ha ätit en jättegod middag, varit nere vid bryggan och metat. Det visade sig vara ett vinnande koncept då abborrarna var extremt heta på gröten. Imorgon blir det mer av det goda! Och jag deppar inte längre över en bortprioriterad skärgårdssemester.

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Ida
    5 augusti, 2017 at 13:00

    Hej! du äter ju glutenfri kost. Vad bör man tänka på när man äter glutenfritt? vad är positivt, negativt? osv 🙂

    • Reply
      Charlotte Karlsson
      5 augusti, 2017 at 21:58

      Hej Ida! Jag äter inte helt glutenfritt men jag undviker gluten så gott det går. 2-4 dagar är oftast helt glutenfria i min vardag. Det positiva är att min hy mår mycket bättre av det 🙂 Det negativa är att jag ibland är sugen på gluten men det är inget problem eftersom att jag då äter gluten. Jag märker ingen skillnad på magen om jag äter eller inte äter gluten.

    Leave a Reply