Knipövningar är inte det enda som ger utdelning. WH bjuder här på fyra styrkeövningar som framkallar blixtar och dunder i sänghalmen. Kör övningarna som en cirkel, tre varv, ungefär varannan dag. Komplettera med annan styrke- och konditionsträning för den optimala sexboosten.

HÖFTLYFTAREN
Den här övningen ökar rörligheten i höfterna, men också styrkan, vilket gör att du kan trycka ifrån starkare.

3a4c26b3c6e33cc7e32fa553b0b7e721

Gör så här: Ligg ner med blicken uppåt och fötterna tryckta mot golvet. Tryck ifrån med hälarna samtidigt som du höjer höfterna, så att din kropp får en rak linje från axlarna till knäna – knip i det läget rumpan i tio sekunder och sänk höfterna utan att de vidrör golvet. Detta är en repetition – upprepa 12 gånger.

HÖFTBÖJARSTRETCHEN
Rörliga höfter är riktigt bra i sängen. Den här klassiska stretchen kan du göra statiskt eller dynamiskt.

6abcb632e24e39e07ceca2903f1ecb44

Gör så här: Ställ dig på knä med ett ben framför dig. Din överkropp är upprätt och dina händer placerade på höfterna. Håll kroppen upprätt och skjut fram höfterna så långt du kan. Håll ställningen 10–20 sekunder (eller gunga fram och tillbaka), byt sedan sida.

BENSTRÄCKNINGEN
Sugen på din mest intensiva orgasm någonsin? Den här övningen kan hjälpa dig.

346c990639df7002a68c916021aa0835

Gör så här: Ligg på golvet med armarna utsträckta och lyft båda benen i 90 graders vinkel. Håll ihop benen och spänn bålen, samtidigt som du sänker dina ben tills de nästan nuddar golvet. Pausa och lyft dem sedan långsamt upp till startläget. Det är en repetition – upprepa tio gånger.

STOLEN
Här jobbar du med den viktiga uthållighets-styrkan,som hjälper dig i krävande ställningar.

 

097540edfa4eaf67da9d99e246f39819

Gör så här: Luta dig mot en vägg samtidigt som du placerar fötterna en dryg halvmeter från väggen. Böj knäna i 90 graders vinkel och sträck ut armarna framför dig. Gunga lätt eller förskjut tyngdpunkten åt olika håll, jobba i 60 sekunder. Om det känns för lätt kan du placera en tyngd i knät.

Nina Nyström