Varför träna ensam när man kan skratta, svettas och småsvära tillsammans med en kompis? Testa Tauff, du kommer inte ångra dig!
Namnet Tauff kommer inte helt oväntat från ordet ”Tough”. Själva träningsformen är dessutom hämtad från en av världens mest fysiskt krävande sporter: Brottning.
– Brottning har hamnat lite i skymundan bakom crossfit och fitnessyran menar grundaren Uzama Aziz.

Därför ville han och Madelinn Fernandez sätta ihop en träningsform som ger lika bra träning – styrka, smidighet, koordination och samarbete – men som är anpassad till den vanliga motionären.
– Både elitmotinärer och nybörjare kommer till våra pass, och alla lämnar dem glada och helt slut.

Testa de här roliga och svettiga övningarna med en kompis, och gå sedan in på tauff.com för en större träningsbank.

Löpning med motstånd
Ställ er så att en av er står bakom den andra med händerna runt den främre personens höfter. Främre personen börjar nu springa samtidigt som personen bakom håller emot. Spring i 40sek och byt sedan person.
Den som springer ska tänka på att pressa knäna mot bröstet och ha blicken aning upp. Sträva efter att stå på samma plats med ett lätt motstånd av den som håller.
Bra för: Envishet, uthållighet, explosivitet och grym styrka för dina löpmuskler.

 

onsdag-tauff-armhävningsgång

Armhävningsgång över planka
Ställ er så att ena personen står i en planka med underarmarna i golvet. Tänk på att hålla en lång och atletisk hållning i plankan. Sug upp naveln och sänk rumpan. Låt sedan den andra personen placera en hand på undre personens rygg och en i marken bredvid. Övre personen gör en armhävning och vandrar sedan över till andra sidan, gör en armhävning och vandrar igen. Utför övningen i 30sek. Byt sedan plats och uppgift.
Bra för: Värsta bästa bålträningen för båda parter och toppen för hela framsidan av överkroppen för personen som är överst.

 

onsdag-tauff-handstående

Updog
En ställer sig i en armhävningsposition medans den andra ställer sig mellan partnerns ben med ett ben fram och den andra bak för en stabilare position. Den som står i armhävningspostionen pressar upp höfterna i en updog och söker blicken mot partnern. Kom sedan ner i en kontrollerad rörelse. Upprepa rörelsen i 12 repetitioner alt 30sek och byt sidan person.

Våra experter:
Madelinn Fernandez är personlig tränare och en av Nike’s master Trainers. Hon har praktiserat Martial arts sedan hon var 15 år och har en förkärlek till Thaiboxning.
Usama Aziz är, förutom uppskattad tränare, professionell brottare och har tävlat i allt från SM, EM och VM till OS. Hitta mer på www.tauff.com