Vi skänker 200 kr till Bröstcancerfonden för varje anmälan till WHHM – missa inte att anmäla dig nu du också! En av våra ambassadörer är chefredaktör Erika Kits Gölevik – här är hennes bästa löpartips.

Tack vare forskning överlever allt fler sin bröstcancer. Den forskningen vill vi – och våra ambassadörer LofsanSara Rönne, Anna Lissjanis, Petra MånströmJessica ClarénFrida LindströmSofie LanttoSofia Hedström, Sanna Hed, Anna-Lena PettersonKristina Andersson och Erika Kits Gölevik stötta! Så den 22 april springer vi för oss själva, våra mammor, systrar, vänner. Häng med du också!

Anmäl dig här – skriv i koden BRO så skänker du samtidigt 200 kronor till Bröstcancerfonden!

En av våra ambassadörer är såklart Erika Kits Gölevik, träningsprofil och chefredaktör på Women’s Health!

Varför vill du vara med och springa för bröstcancerfonden?

– Jag älskar att springa och att springa för bröstcancerfonden ger det hela en ytterligare dimension. Samt en möjlighet att få använda mitt utrymme i media till något som verkligen gör skillnad och är tokviktigt.

Hur springer du helst?

–I skogen, utan musik, utan klocka. För mig är löpning en stund att rensa huvudet, få frisk luft, tystnad. Det är som att jag kommer ikapp mig själv. Som småbarnsmamma ska jag erkänna att jag också njuter av att vara ensam en stund och att röra mig framåt utan att ha en ettåring limmad runt ena benet.

Ditt bästa löptips?
–Testa att springa utan att ta tid. Bara spring. Se det som en stunds vila för hjärnan och ett sätt att fylla på kroppen med ny energi, snarare än något som betyder blodsmak. Jag har ärligt talat ingen aning om min tid på exempelvis fem kilometer, men jag kallar mig helt klart för löpare ändå. Och: komplettera dina löprundor med lite yoga och styrka – det ger bättre steg, hållning och mindre stumhet i ben och höfter. Jag stannar i skogen. Andas, sträcker, lyfter lite stenar. Underskattat!

Följ Erikas träning fram till loppet på bloggen och instagram! 

Anmäl dig här – skriv i koden BRO så skänker du samtidigt 200 kronor till Bröstcancerfonden!

LÄS MER OM LOPPET

Ps: Du vet väl att du kan välja mellan att springa hela loppet eller dela sträckan med en vän? Du får också träningsprogram, pepp och inspiration hela vägen fram till loppdagen!

Nina Nyström