Vi skänker 200 kr till Bröstcancerfonden för varje anmälan till WHHM – missa inte att anmäla dig nu du också! En av våra ambassadörer är populära hälsobloggaren Anna Lissjanis – här är hennes bästa löpartips.

Tack vare forskning överlever allt fler sin bröstcancer. Den forskningen vill vi – och våra ambassadörer LofsanSara Rönne, Anna Lissjanis, Petra MånströmJessica ClarénFrida LindströmSofie LanttoSofia Hedström, Sanna Hed, Anna-Lena PettersonKristina Andersson och Erika Kits Gölevik stötta! Så den 22 april springer vi för oss själva, våra mammor, systrar, vänner. Häng med du också!

Anmäl dig här – skriv i koden BRO så skänker du samtidigt 200 kronor till Bröstcancerfonden!

En av våra ambassadörer är Anna Lissjanis, träningsprofil och bloggare.

1. Varför vill du vara med i den här kampanjen?

– Jag hade egentligen inte tänkt springa några lopp eftersom jag har höga mål inom andra områden än min träning just nu, men just eftersom jag kan lägga fokus på något annat än mig själv (att stötta Bröstcancerfonden) vill jag vara med. Dessutom har jag fina minnen från premiärloppet 2014 då jag var med och sprang. Det var en riktigt skön stämning som jag gärna upplever igen!

2. Hur springer du helst?

– Helst springer jag med vänner, oavsett om det är långpass, intervaller eller allmän lunk. Är jag ensam har jag en förkärlek till backintervaller där jag både har glädje av min styrketräning, yogaandning och löpträning i ett.

3. Ditt bästa löptips?

– Måla upp en bild av ditt starkaste du i skallen och ha bilden i bakhuvudet när du springer. Själv ser jag ett stolt bröst, spetsiga knän, snabba fötter och kraftfulla armpendlingar. En bild som ger kroppen extra kraft när du börjar bli trött.

Anmäl dig här – skriv i koden BRO så skänker du samtidigt 200 kronor till Bröstcancerfonden!

LÄS MER OM LOPPET

Ps: Du vet väl att du kan välja mellan att springa hela loppet eller dela sträckan med en vän? Du får också träningsprogram, pepp och inspiration hela vägen fram till loppdagen!

Nina Nyström