Vad behöver just DU för att återfå balans? Åt vilket håll tippar DU?

Det här med nystarter… Ofta handlar de om att göra livsförändringar och inte sällan att träna mer, äta bättre. Fair enough. Jag tror det är superbra, att nystarter ger oss mentala uppmuntrande knuffar att ta hand om oss.

Men jag tror också att en nystart kan vara SÅ mycket mer än lite gröna smoothies och hårdträning. Om vi zoomar ut lite…

Såhär: innan en nystart går vi ofta runt med en känsla av obalans, något måste göras för att återställa balansen. Så långt är det rätt lika för de flesta. Men…

Vad behöver just DU för att återfå balans? Åt vilket håll tippar DU?

Har livet gått fort senaste tiden? Stressad?

Kanske är det inte hårdträning som är svaret då… Kanske är nystarten snarare att dra ner på tempot?! För att skapa plats för det där välgörande träningspasset (för ja, träning motverkar stress – läs Womens Health nya expert Anders Hansens bok Hjärnstark så förstår du!).

Men… En sak i taget, ställ dig på rätt sida av balansplattan så du får jämnvikt innan du gör mer avancerade konster liksom. Är du med?

Känner du dig trött, seg, tung? Som att vinterkroppen fastnat och ditt vårpigga jag desperat stångas på insidan för att få komma ut? Snöra på skorna. Spring, ät het mat… Elda upp dig!

Låt helt enkelt nystarten bli det som får just dig att känna energi, lust, fokus, glädje.

Det behöver inte vara svårt.

DU är expert på DIG. Bli din egen PT och mentala coach – för du har svaren. Våga lita på det.

Välkommen till Women´s Health – jag hoppas att vi kommer att ses ofta, både här på nätet, i tidningen och såklart – på någon av våra resor, lopp eller event.

Erika Kits Gölevik