Anna-Lena

Sommarmål och wallwalks

Den här bilden sammanfattar mina två sommarmål med träningen: Jag ska lära mig stå på händer ordentligt och jag ska träna med min son. I helgen var jag nämligen på landet och testade att stå lite på händer och fick hjälp av min pappa att ta emot mig. Jag är så rädd att ramla över så att jag inte riktigt vågar ställa mig upp. Måste lära mig att hantera om jag kommer för långt och är på väg att falla över. Sonen stod också på händer och lyckades förstås falla över, helt platt på ryggen och tappa luften. Jag skakade igång honom och sedan var det bara upp på händer igen. Det är väldigt roligt att träna med honom även om han fuskar ibland och räknar 4, 5, 6, 8, 9, 10, men det gör ju inget. Han tycker att det är kul och det är ju det bästa sättet att få honom att hålla igång. Och att själv träna förstås och få honom att förstå att det är något man gör. Inga konstigheter.

I morse på passet gick vi wallwalks. Jag gillar wallwalks, åtminstone gillar jag dem i teorin. När jag tänker efter är det nog framför allt sekunderna innan en wallwalk, när man ligger med båda händerna stadigt i golvet och blicken ner, precis när armarna spänns för att när som helst kunna pressa upp mig mot väggen. 3, 2, 1 GO!

När du gör en wallwalk ska du helt enkelt pressa upp dig på armarna, sätta fötterna på väggen och gå med händerna närmare väggen och med fötterna upp på väggen tills du står så nära väggen du kan, målet är att sätta näsan mot väggen. (Något som underlättas av att man är väldigt rörlig i axlarna och bröstet och kan pressa in snoken mot väggen även om händerna är en bit ifrån. Det underlättar även om man har en lång näsa. Jag har båda dessa fördelar.)

Testa gärna! Det är bra träning att ta med överallt. Det enda du behöver är en vägg. Och eventuellt ett par trädgårdshandskar om du är ute och det är sticksigt på marken.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply